شناسهٔ خبر: 67274562 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اقدام خصمانه دولت تروریستی کانادا علیه سپاه

دولت کانادا که خود یکی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی است، در اقدامی خصمانه و کینه‌توزانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گروه تروریستی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع‌پرس، دولت تروریستی کانادا که خود یکی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی و پناهگاه منافقین و اختلاسگران محسوب می‌شود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست به اصطلاح گروه تروریستی قرار داد.

<div id="video-display-embed-code_2504254" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/673923/2504254?width=400&height=300"></script></div>

در همین خصوص، دومینیک لبلانک، وزیر امنیت ملی دولت تروریستی کانادا اعلام کرد: دولت کانادا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر پایه قانون جزا، در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است و این حکم از امروز لازم الاجراست. 

وی مدعی شد: دلایل منطقی وجود دارد که مبین دخالت سپاه پاسداران در اقدامات تروریستی است. کانادا از تمام ابزارهای خود برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی این نهاد که هم به صورت یکجانبه و هم از طریق ارتباط آگاهانه با نهادهای تروریستی فهرست شده مانند حزب‌الله و حماس، استفاده خواهد کرد. 

دومینیک لبلانک افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر اساس قانون جزای کانادا، به‌عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. موسسات مالی کانادایی، مانند بانک‌ها و کارگزاری‌ها، ملزم به مسدود کردن فوری اموال نهاد مذکور هستند.

وی در ادامه مدعی شد: کسانی که ساکن کانادا هستند و کانادایی‌هایی که خارج از این کشور می‌باشند، در صورت معامله آگاهانه با اموال یا دارایی‌های تحت کنترل این نهاد، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. 

دومینیک لبلانک گفت: قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی می‌تواند به آژانس‌های امنیتی و اطلاعاتی و مجریان قانون، کمک کند. مکانیسم فهرست نهادهای تروریستی نقش کلیدی در مقابله با تامین مالی تروریسم ایفا می‌کند.

دولت کانادا که سیاست دشمنی با ایران را در سال‌های اخیر دنبال کرده است، به محلی برای پناه دادن به اختلاس‌گران و جریان‌های دشمن ایران اسلامی تبدیل شده و حالا اقدامی فرافکنانه علیه سپاه پاسداران انجام داده است.

گفتنی است، مجلس عوام کانادا، اردیبهشت ماه سال‌جاری به اتفاق آرا به طرح اضافه کردن سپاه پاسداران ایران به فهرست رسمی سازمان‌های تروریستی این کشور رای داده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما