شناسهٔ خبر: 67274268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

به ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

کميته ملي احياي معراج شهداي خدمت تشکيل مي شود / احداث موزه و اردوگاه دانش آموزي شهداي خدمت در منطقه ديزمار ورزقان

صاحب‌خبر -
کميته ملي احياي معراج شهداي خدمت تشکيل مي شود / احداث موزه و اردوگاه دانش آموزي شهداي خدمت در منطقه ديزمار ورزقان
خبرگزاری آریا-معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری از تشکیل کمیته احیای معراج شهدای خدمت و احداث موزه و اردوگاه دانش آموزی به عنوان یادمان این شهدا را خبر داد.

به گزارش خبرنگار آریا در آذربایجان شرقی؛ درجلسه ای که با جضور، قشقایی، معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری، بشارتی، رییس اداره رسیدگی به مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، خان محمدی، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، ذاکر، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، علی قشقایی، معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری  از تشکیل کمیته احیای معراج شهدای خدمت در منطقه دیزمار ورزقان به ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را خبر داده و گفت: خوشبختانه توفیق رفیق گشت تا در محل عروج ریاست جمهور در منطقه محروم ورزقان باشیم.

وی ادامه داد: رییس جمهور شهید علاقه شدیدی در جهت حضور در مناطق محروم کشور داشت و همواره مستقیما شنوای صدای مردم بود و لذا امروزه اهمیت این منطقه تاریخی به لحاظ عروج شهدای خدمت در این منطقه دو چندان شده و لذا در این راستا المانی برای این شهدا در این منطفه نصب خواهد شد.

وی افزود:عملیات اجرایی این طرح در استان و در قالب یک کمیته استانی پیگیری و مجری سیاست های ابلاغی کمیته ملی خواهد بود.

وی ادامه داد : از مهمترین مواردی که اتفاق خواهد افتاد، می توان به احداث اردوگاه دانش آموزی در منطقه دیزمار ورزقان اشاره کرد که طرح پیشنهادی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بوده اشاره کرد.

وی اظهار داشت: دکتر خان محمدی، رییس محترم سازمان نوسازی مدارس کشور، از مدیران موفق و جهادی کشور می باشند که موضوع احداث اردوگاه را بر عهده خواهند شد و به تبع آنان اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی مسئولیت اجرای این پروژه را عهده دار خواهد بود.

قشقایی از ایجاد موزه ای در محل عروج شهدای خدمت را خبر داده گفت: موزه ای در این منطقه نیز با در نظر گرفتن محافظت های شرایط اقلیمی احداث خواهد شد و یادمانی از وسایل شخصی شهید جمهورو دستاورد های دولت سیزدهم در محل المان عروج شهدا در این موزه خواهد بود.

در ادامه این جلسه نیز، حمیدرضا خان محمدی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور ضمن قدردانی از تصمیمات اتخاذ شده گفت: خوشبختانه  توفیق این خدمت نصیب ما شده است که در راستای انتقال خدمات شهید جمهور که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، رییس جمهورمغتنم می باشد، گام های مهمی را برداریم که در این راستا وظایف خودمان را خوب انجام خواهیم داد.

وی افزود: جنبه تربیتی موضوع باعث شده است تا با استفاده از پتانسیل مس سونگون به عنوان HITEC، یک اردوگاه تربیتی ویژه را این منطقه احداث کنیم.

وی ادامه داد: رییس جمهور شهید در عرض 3 سال کار چندده  سال را انجام دادند و لذا امروزه با کمک کلیه دستگاه های اجرایی کار و اقدام خوبی خواهد شد و امیدواریم تا با حضور مجموعه ای قوی و علمی و حضور معدن مس سونگون، احداث اردوگاهی دانش آموزی در شان دانش آموزان ایران  به عنوان یک مجموعه تربیتی را شاهد باشیم.

وی در پایان با بیان این که از ظرفیت فنی مهندسی عزیزان سپاه و بسیج مردمی که بی ادعا کار حفاظت محل معراج را  انجام می دهند نیز استفاده خواهیم کرد،خان محمدی همچنین گفت: باید در احداث امکانات رفاهی مجموعه شهدای خدمت، از بهترین متریال ها استفاده کنیم که بلاشک این منطقه یک منطقه توریستی   بین المللی خواهد شد.

نظر شما