شناسهٔ خبر: 67274157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

خبرخوش برای صادرکنندگان؛ پرداخت مشوق با سود تسهیلات بانکی خبرخوش برای صادرکنندگان؛ پرداخت مشوق با سود تسهیلات بانکی

به گزارش اکوایران؛ سازمان توسعه و تجارت آمده در فراخوانی اعلام کرد، این سازمان در نظر دارد به منظور حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالا و خدمات و افزایش حجم و تنوع محصولات و خدمات در بازارهای هدف صادراتی، نسبت به پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالا و خدمات با اولویت پرداخت به

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران؛  سازمان توسعه و تجارت آمده در فراخوانی اعلام کرد، این سازمان در نظر دارد به منظور حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالا و خدمات و افزایش حجم و تنوع محصولات و خدمات در بازارهای هدف صادراتی، نسبت به پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالا و خدمات با اولویت پرداخت به صادرکنندگان نمونه ملی و صادرکنندگان محصولات دانش بنیان اقدام کند. 

در این دستورالعمل همچنین از کلیه متقاضیان واجد شرایط دعوت شده است، نسبت به ارائه درخواست کتبی خود به همراه تکمیل فرم‌های مربوطه که در پورتال سازمان به آدرس www.Tpo.ir بارگذاری شده است اقدام کنند.

سازمان توسعه و تجارت همچنین  با توجه به پایین بودن اعتبار مالی تخصیصی در این خصوص اعلام کرده اولویت بر اساس ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان است.

شروط برخورداری از مشوق های صادراتی

باتوجه به فراخوان مذکور این سوال مطرح می شود که شروط برخورداری از مشوق های صادراتی چیست؟ در این خصوص در این فراخوان به این نکته اشاره شده که کلیه متقاضیان باید نسبت به ایفای تعهدات ارز حاصل از صادرات ( حداقل 60 درصد) در زمان تشکیل پرونده و ارایه اسناد مثبت صادراتی اقدام کنند. بدیهی است پرداخت قطعی مشوق‌های فوق منوط به رفع تعهدات ارزی به میزان حداقل 60 درصد در زمان دریافت پرونده یا پرداخت مشوق است.

مهلت پذیرش پرونده های متقاضیان تا تاریخ 10 خرداد 1403 است. متقاضیان پس از ثبت درخواست دریافت مشوق مذکور به صورت مکتوب، نسبت به تحویل اسناد و مدارک مربوطه به دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت ایران اقدام کنند.

از سوی دیگر صادرکنندگان و متقاضیان مشوق صادراتی به منظور دریافت مشوق صادراتی سال 1402 در اجرای بند (ب) ماده 31 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و به منظور انطباق هزینه انجام شده باید درخصوص دستگاه‌های اجرایی پرداخت کننده کمک از دستگاه‌های دولتی، در صورت دریافت مشوق صادراتی در سال 1401 نسبت به ارائه گزارش دریافت مشوق، تایید شده با مهر حسابرس یا بازرس قانونی آن شرکت اقدام کنند.

 

منبع: ecoiran-65836

نظر شما