شناسهٔ خبر: 67273990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

«چمران» الگویی ملی برای موفقیت

هر سال سی و یکم خرداد ماه را در حالی گرامی می داریم که اسوه اخلاق ، ایثارگری ، دلاوری، انساندوستی، میهن پرستی و فداکاری کشور، در کسوت چریکی نستوه، علم و هنر و سیاست را درهم آمیخت تا برای وطنش سرافرازی بیافریند؛ مصطفی چمران بدون هیچ چشمداشتی، سینه به گلوله سپرد و تا ابد حماسه ساز شد.

صاحب‌خبر -
چمران شدن کار آسانی نیست، چنان که او در عین دارا بودن مدرک ممتاز دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما، توامان چنان نظامی پرقدرت و فرد پرعاطفه و لبریز از احساسی بود که دوستانش او را جمع اضداد می‌نامیدند.دلبستگی نداشتن به مناصب بالا، داشتن روحیه میهن دوستی ، حفظ عزت ، استقلال ، ساده زیستی و دانش به روز از وی ، چمرانی پرآوازه ساخت. کسی که در حساس‌ترین برهه از شرایط سیاسی کشور، حماسه‌ای آفرید که تا ابد هرگز فراموش نخواهد شد.
 
اکنون و در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که یکی از حساس ترین مقاطع سیاسی کشورمان است. جوامع بین المللی بسیاری نیز چشم به آن دوخته‌اند، حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب رییس جمهوری مقتدر ، کارآمد و انقلابی وظیفه‌ای خطیر است . همچنین مسئولان نیز باید به این ظرافت توجه داشته باشند که دیگر زمان برای جبران هیچ اقدام آزمون و خطایی ، باقی نیست و فقط با روحیه‌ای چمران گونه ، با تاکید بر شایسته سالاری و مسئولیت‌پذیری می‌توان از مردم انتظار داشت که با صبوری این دوران سخت اقتصادی را پشت سر بگذارند و در مسیر پیشرفت و تعالی ایران اسلامی در کنار مسئولان همدل و همراه باشند.
 
امروز مردم هوشیار کشور انتظار دارند که رئیس جمهور منتخب در انتخاب اعضای کابینه، افزون بر شایسته سالاری، از شهید چمران به عنوان الگویی از یک مدیر عقلایی، متعهد و متخصص بهره بگیرد. افرادی که در عین متخصص بودن، زرهی از صبوری و مقاومت به شیوه چمران بر تن کنند تا حماسه‌ای دیگر در عرصه اقتصاد کشور نیز خلق شود.

نظر شما