شناسهٔ خبر: 67273966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دبیرکل حزب الله لبنان:

هر که به فکر جنگ با ما باشد پشیمان می شود

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت یکی از فرماندهان بزرگ مقاومت به تجلیل از شهدای مقاومت پرداخت.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا) سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در مراسم بزرگداشت شهید فرمانده، طالب عبدالله(ابوطالب) آغاز شد.

 

وی در ابتدای سخنان خود با تجلیل از شهدای مقاومت گفت شهادت جمعی از عزیزان را طی امروز و هفته گذشته تبریک و تسلیت عرض می کنم و از خداوند مسئلت دارم همه شهدا را نزد خود بپذیرد.

 

سید حسن نصرالله گفت : شهادت در نظر ما، یعنی پیروزی نه شکست، خطرناک ترین چیزی که رژیم صهیونیستی با آن روبرو است، این است که در میدان نبرد با کسانی روبرو باشد که چنین اندیشه ای دارند.

 

وی افزود مسیر و پشتوانه مردمی مقاومت ما، این فرهنگ و ایمانی دارد که به لطف این عوامل،پرچم هرگز بر زمین نمی افتد و ضعف و سستی هرگز در ما راهی پیدا نخواهد کرد.

 

وی افزود شهید ابوطالب زمانی که تنها 15 سال داشت به صفوف مقاومت پیوست و همانند دیگر فرماندهان، یک رزمنده عادی بود و رشد و پیشرفت را به سرعت طی کرد و مناصب مهمی را در مقاومت برعهده گرفت.

 

دبیرکل حزب الله ادامه داد شهید ابوطالب، از جمله اعضای گروهی از کادر حزب الله بود که به دفاع از مسلمانان اهل سنت بوسنی هرزوگوین پرداختند و سالها در آن کشور ماندند.

 

سید حسن نصرالله افزود حاج ابوطالب، با وجودی سختی ها، روحیه بالایی داشت، او فردی مبارز، شجاع و باوقار بود، در برابر سختی ها تسلیم نمی شد، عزم و همت بالایی داشت و به حق، مرد میدان و خطوط مقدم نبرد بود.

 

وی گفت حاج ابوطالب، فرماندهی میدانی اولی بود که جبهه یاری غزه و مقاومت شجاع آن را باز کرد و در این راه هم به شهادت نائل آمد.

 

دبیرکل حزب الله تاکید کرد جبهه پشتیبان لبنان همچنان به عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه می دهد و خسارتهای مالی و تلفات انسانی و ضربات روحی به دشمن وارد می کند، البته در این راه شهدایی را هم تقدیم می کند.

 

وی تاکید کرد از روشن ترین دلایل قدرت تاثیرگذاری جبهه لبنان، داد و فریادی است که از فرماندهان و سران دشمن و شهرک نشینان آنها می شنویم، اگر آنچه در جبهه جنوب(هم مرز شمال فلسطین اشغالی) رخ می داد، بدون تاثیر بود، چنین سر و صدا و فریادی از آنها نمی شنیدیم.

 

جبهه لبنان بیش از 100 هزار نظامی و کماندوی دشمن را به خود مشغول کرده است

 

دبیرکل حزب الله اظهار داشت از همان آغاز نبرد در جبهه لبنان برای پشتیبانی و حمایت از غزه، امپراطوری رسانه ای دشمنان به کم اهمیت مشرده دستاوردها و جانفشانی های جبهه جنوب و دیگر جبهه های پشتیبانی از غزه پرداخت.

 

وی تصریح کرد از نظر فرماندهان و سران دشمن، لبنان بیش از 100 هزار نظامی دشمن و چندین لشکر آنها را به خود مشغول کرده، و اگر این جبهه باز نمی شد، دشمن معتقد بود که نیروهای کافی برای شکست غزه را در اختیار داشت.

 

دبیرکل حزب الله گفت جبهه لبنان، مانع مشارکت نیروهای دشمن در غزه شد که بخشی از آنها نیروهای کماندویی هستند، زیرا دشمن از ورود مقاومت لبنان به منطقه الجلیل(در شمال فلسطین اشغالی) وحشت دارد که این سناریو در صورت تحول در رویارویی مطرح است.

 

اشغالگران از افشای تلفات خود در جبهه شمال وحشت دارند

 

سید حسن نصرالله گفت اشغالگران، تلفات و خسارتهای خود را در جبهه شمال(فلسطین اشغالی و لبنان) پنهان می کنند تا در معرض فشارهای بیشتری قرار نگیرند.

 

وی افزود جبهه لبنان علاوه بر تضعیف و فرسایش دشمن، دهها هزار شهرک نشین دشمن را کوچانده و علاوه بر آن خسارتهای اقتصادی و گردشگری به دشمن وارد کرده به طوری که برای اولین یک کمربند امنیتی در شمال فلسطین اشغالی ایجاد شده است.

 

دبیرکل حزب الله تاکید کرد تصویری که دشمن از خود در زمینه نظامی، امنیتی و بازدارندگی ترسیم کرده بود، فروپاشیده و ارتش آن، شکست خورده، خسته و فرسوده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد پس از هشت ماه از نبرد، دشمن(رژیم صهیونیستی) از شکست آمریکا و انگلیس در جلوگیری از عملیات رزمندگان مقاومت یمن علیه کشتی هایی که عازم فلسطین اشغالی هستند، سخن می گویند و این یک شکست راهبردی برای بزرگترین ناوگان دریایی در جهان به شمار می رود.

 

سید حسن نصرالله گفت دشمن صهیونیستی به سبب ناتوانی در رویارویی و نبرد در جبهه های متعدد، آمریکا و انگلیس را مامور مقابله با جبهه یمن کرد، جبهه ای که شکست واشنگتن و لندن در توقف عملیات یمنی ها و ناتوانی دشمن در رویارویی با این جبهه را آشکار کرد.

 

وی تصریح کرد شاهد نبرد افسانه ای در غزه و خسارتها و تلفاتی هستیم که به دشمن با وجود چندین لشکر آن و بمباران غزه وارد شده است، دشمن با وجود محاصره غزه، در پایان دادن به نبرد عاجز بوده و در برابر ایستادگی مقاومت شکست خورده است.

 

سید حسن نصرالله تصریح کرد دشمن ادعا می کند که 20 گردان حماس را از بین برده و تنها چهار گردان در رفح مانده و برای از بین بردن آنها تلاش می کند، که این دروغ دشمن، شکنندگی آن را که برای ارائه پیروزی متوهمانه به شهرک نشینانش، بی تابی از خود نشان می دهد.

 

وی گفت ارتش دشمن اذعان کرده که مقاومت فلسطین، توانسته است در تمام نوار غزه قدرت خود را بازیابد که این امر، دروغ بودن روایت نتانیاهو را برملا کرد.

 

تلفات سنگینی به دشمن وارد شده است

 

سید حسن نصرالله گفت تلفات و خسارتهای سنگین و راهبردی به دشمن وارد شده است و در نهایت قادر به پنهان کردن آن نخواهد بود، بر اساس آمارهای رسمی آنها، هشت هزار و 636 نظامی شان معلول شده اند، تعداد کشته ها و مجروحانشان چه قدر خواهد بود؟

 

وی افزود پیش از شهادت حاج ابوطالب با او دیدار کردم، او جزئیات مفصلی را درباره خطوط مقدم تشریح کرد، دشمن اقدام به تخلیه این اماکن کرد، البته به خاطر ترس از سیطره مقاومت بر آن، این اماکن را به طور کامل تخلیه نکرد.

 

دبیرکل حزب الله گفت دشمن مجبور به تخلیه پایگاه های خود و احداث پایگاه های جدید در پشت کوهها کرده، البته آنها پهپادهای مقاومت را در محاسبات خود قرار ندادند و به لطف خداوند، هدهد ما(اشاره به پهپاد هدهد که در یک عملیات موفقیت آمیز، اطلاعات ارزشمندی را از تاسیسات حساس و مهم نظامی و راهبردی دشمن جمع آوری کرد) اطلاعاتی را برای ما آورد، ما دشمن را با «طیور صافات»(اشاره به آیه 41 سوره نور) درهم می‌کوبیم.

 

سید حسن نصرالله تصریح کرد در هیچ مرزی، فناوری های الکترونیکی و فنی همانند آنچه در مرزهای لبنان و غزه وجود دارد، وجود ندارد، به همین سبب، طی چهار ماه، مقاومت لبنان به کور کردن این نقاط دشمن پرداخت، ما قادریم هر ساعت بخواهیم پایگاه میرون دشمن را درهم بکوبیم.

 

فراتر از نیاز جبهه، نیرو در اختیار داریم/ رزمندگان ما از 100 هزار نفر فراتر رفته‌اند

 

وی افزود ما حجم بسیار زیادی از اطلاعات درباره دشمن را در اختیار داریم، آنچه دیروز منتشر شد، تنها چند دقیقه انتخاب شده از حیفاست، در حالی که پهپاد هدهد ساعتها فعالیت شناسایی انجام داد.

 

سید حسن نصرالله گفت برخی از مقامات دشمن می گویند که حزب الله، در بندر حیفا جاسوسهایی دارد و توانسته این تصاویر را به دست آورد، اما وقتی مقاومت، اطلاعاتی را از شهرهای دوم، سوم و چهارمشان منتشر کند، چه خواهند گفت؟

 

وی افزود ما فقط تا کنون با بخشی از سلاحهایمان جنگیده ایم، سلاح جدیدی را به دست آورده ایم که به زودی در میدان رونمایی خواهد شد، ما سلاحهای خود را توسعه بخشیده ایم، سلاحهای جدیدی را در این نبرد به کار گرفته ایم، تعداد بسیار زیادی پهپادی که خودمان ساخته ایم ، در اختیار داریم.

 

دبیرکل حزب الله گفت ما به اندازه کار نیروی انسانی و مشتاق در اختیار داریم، برادران زیادی خواهان پیوستن به جبهه ها هستند. فرماندهان جنبشهای منطقه با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که می خواهند رزمنده اعزام کنند، به آنها گفتیم ما به اندازه کافی نیرو در اختیار داریم، و حتی برای این نبرد نیروی زیادی در اختیار داریم.

 

وی افزود ما بیش از 100 هزار رزمنده در اختیار داریم، تعداد نیروهایمان بیشتر از میزان نیاز جبهه است.

 

دبیرکل حزب الله گفت پشتوانه مردمی مقاومت از مهمترین عناصر قدرت در تجربه مقاومت است، محیط استوار و صبور که خانه، پول و معاش خود را در خلال نبرد ایثار کرده است.

 

تهدیدهای دشمن به جنگ ما را مرعوب خود نخواهد کرد

 

دبیرکل حزب الله گفت تهدید به جنگ از سوی دشمن طی هشت ماه اخیر، ما را مرعوب خود نکره است، برخی از مردم احتمال آن را جدی دانسته‌اند، ما به عنوان مقاومت، خود را برای بدترین روزها آماده کرده ایم،دشمن می داند چه چیزی انتظارش را می کشد و به همین سبب متزلزل است.

 

دشمن می‌داند تمام فلسطین اشغالی در تیررس موشکها و پهپادهایمان است

 

سید حسن نصرالله گفت دشمن می‌داند که هیچ مکانی در فلسطین اشغالی از موشکها و پهپادهای ما در امان نیست، ما یک باند اهداف واقعی و بزرگ در اختیار داریم و قدرت رسیدن به این اهداف را داریم که پایه های رژیم اسرائیل را به لرزه در می آورد.

 

وی تصریح کرد دشمن می داند که آنچه در دریای مدیترانه نیز انتظارش را می کشد، بسیار بزرگ بوده و تمام سواحل فلسطین اشغالی و کشتی هایش هم هدف قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به عملیات بزرگ و موفقیت جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی با عنوان وعده صادق گفت دشمن می داند که باید در زمین و دریا و هوا منتظر ما باشد، اگر جنگ بر لبنان تحمیل شود، مقاومت بدون قاعده و ضوابط و بدون هرگونه سقفی خواهد جنگید.

 

دبیرکل حزب الله افزود دشمن و ارباب آمریکایی اش می دانند که به راه انداختن جنگ علیه لبنان، پیامدهایی برای منطقه به همراه خواهد داشت که آنها باید تحمل کنند.

 

وی در اشاره به همکاری قبرس با رژیم صهیونیستی گفت فقط یک کلمه خطاب به قبرس می گویم که دولت قبرس باید از گشودن فرودگاههایش به روی دشمن برای حمله به لبنان برحذر باشد، زیرا چنین اقدامی به این معناست که قبرس بخشی از جنگ بوده و ما با این کشور بر اساسی اینکه جزئی از جنگ است، برخورد خواهیم کرد.

 

سید حسن نصرالله در اشاره به بزرگنمایی تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی برخی طرفها گفت من باور دارم که آمریکا، برای رژیم صهیونیستی نگران است و دشمن هم باید بترسد، ما همچنان به همبستگی و حمایت خود از غزه ادامه خواهیم داد.

 

وی تاکید کرد ما برای تمام احتمالات و سناریوها آماده هستیم، هیچ چیزی ما را از انجام وظیفه خود بازنخواهد داشت، راه حل خیلی ساده است، اینکه جنگ علیه غزه و مردم ما در غزه متوقف شود.

 

دبیرکل حزب الله گفت به خانواده های شهدا، آوارگان و این مردم استوار و صبور می گویم که این نبرد، آینده منطقه را ترسیم خواهد کرد، این شریف‌ترین نبرد از سال 1948 است و این جبهه با گامهای پرتوان و قدرتمند به سوی پیروزی در حال حرکت است و سران دشمن با حمایت خود، به سوی زوال و نابودی پیش می روند.

 

انتهای پیام/ ع.غ

نظر شما