شناسهٔ خبر: 67273730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

برگزاری انتخابات با حضور همه طیف‌های سیاسی مشارکت را بالا می... -

اقتصاد ایران: بندرعباس- قائم مقام مدیرعامل خانه مطبوعات کشور گفت: حضور نامزدهای انتخاباتی از طیف‌های مختلف سیاسی مشارکت مردم در انتخابات را بالا می برد.

صاحب‌خبر -

معصومه قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، رابطه با اهمیت انتخابات و مشارکت در آن اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه انتخاب فرد اصلح را فراهم می‌آورد و این اتفاق وقتی رقم می‌خورد که مردم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو در سرنوشت کشور افزود: نقش رسانه‌ها و مطبوعات در شناساندن کاندیداها به مردم بسیار حیاتی است و این رسالت مهم جز با جهاد تبیین در حوزه انتخابات میسر نمی‌شود.

قائم مقام مدیرعامل خانه مطبوعات کشور همچنین ابراز کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از ارزنده ترین آزادی‌ها، آزادی مطبوعات است که امروز در توصیف دقیق کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به کمک مردم آمده است از این رو انتظاری که وجود دارد از دولت آینده این است که این فضای گفتمان و نقد را در جامعه حفظ و تقویت کند.

معصومه قاسمی ادامه داد: در انتخابات پیش‌رو شاهد حضور کاندیداهایی از تمام جناح‌های سیاسی هستیم و این موضوع منجر به ارتقای جایگاه عدالت در رقابت‌های انتخاباتی شده و به مردم این امکان را داده است که نزدیک‌ترین فرد به تفکراتشان را برای تصدی مسند ریاست جمهوری انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: قانون اساسی بسترهای برخورداری آزادانه اشخاص از حقوق مختلف را مشخص کرده است و بخشی از این حقوق نیز از طریق رسانه‌ها و مطبوعات تأمین می‌شود؛ امروز دعوت مردم به پای صندوق‌های رأی مصداق بارز هدایت جامعه به سمت برخورداری آزادانه حق بزرگی به نام انتخاب است از این رو تمام تلاش ما در رسانه‌ها دعوت مردم و کمک به انتخاب صحیح آن‌ها است.

قائم مقام مدیرعامل خانه مطبوعات کشور در پایان خاطرنشان کرد: در طرف دیگر انتخابات یعنی مردم از رئیس جمهور خود انتظاراتی را دارند به خصوص مرزداران خلیج فارس در هرمزگان این استان مهم و استراتژیک از نظر سیاسی، اقتصادی، امنیتی، مهم‌ترین مطالبه مردم از رئیس جمهور آینده حل مشکل بیکاری و مسکن جوانان است تا بتوانند به راحتی زندگی داشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما