شناسهٔ خبر: 67273622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس انجمن‌های‌ ورزش‌های رزمی مازندران :

فعالیت۱۲هزار نفر رزمی‌کار مازندرانی در ۵۰ رشته ورزشی

امیرحسین طاهریان

رئیس انجمن‌های‌ ورزش‌های رزمی مازندران از فعالیت۱۲هزار نفر رزمی‌کار مازندرانی در ۵۰ رشته ورزشی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

وحید رضا باقری چهارشنبه، ۳۰ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۶۰ درصد از اعضای تیم ملی رشته‌های ورزش رزمی، مازندرانی‌ها هستند، اظهار کرد: تا کنون ۶۷ نفر از رزمی کاران مازندران عضو تیم ملی شدند.

وی ادامه داد :۳۷نفر از ورزشکاران رزمی کار مازندران سال گذشته در مسابقات مختلف مدال ملی دریافت کرده‌اند و پنج نفر از مربیان تیم ملی رشته‌های رزمی نیز از این استان هستند.

باقری با ذکر این نکته که مازندران در بخش داوری و مربیگری ورزش‌های رزمی کشور سرآمد است، اظهار کرد: پارسال ۲ نفر از این استان به عنوان داور بین المللی به مسابقات خارج از کشور اعزام شدند.

رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی مازندران به برگزاری المپیک در این رشته‌های ورزشی و حضور مازندرانی‌ها در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت:

 سال گذشته «سمانه خجسته» و «ایمان آقاپور» در رشته پانکریشن و کراپلینگ سهمیه المپیک ورزش‌های رزمی ریاض را کسب کردند.

مازندران محروم از خانه ورزش‌ رزمی

باقری با ذکر این نکته که از ۱۳۲رشته ورزشی فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور ۵۰ رشته رزمی در مازندران فعال است، گفت:  با وجود ظرفیت و انگیزه بالای مازندرانی‌ها در رشته‌های رزمی، اما استان از خانه ورزش رزمی محروم است.

۶۰درصد اعضای تیم ملی ورزش‌های رزمی مازندرانی هستند

رئیس هیات انجمن‌های ورزشی‌های رزمی مازندران از برگزاری آیین تجلیل از ۱۵۰ رزمی‌کار مدال آور استان خبر داد و افزود :این مراسم یکم تیرماه با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی در ساری برگزار می‌شود.

باقری با تاکید بر این که با توجه به تعدد رشته‌های ورزشی و ضرورت توسعه این ورزش در مازندران، تصریح کرد:

 مسئولان باید حمایت‌های ویژه‌ای در بخش قهرمانی ورزشکاران و مدال آوران رزمی کار داشته باشند.

وی رتبه مازندران را در بین انجمن‌های ورزش‌های رزمی کشور ممتاز توصیف کرد و گفت:  با برنامه‌ریزی های انجام شده برای برگزاری مسابقات مختلف شهرستانی و استانی امروز فعالیت‌های غیر قانونی ورزش‌های رزمی در مازندران بسیار کم شده است.

این مسئول ورزش‌های رزمی مازندران بیان کرد: مسابقات ورزش‌های رزمی زیرزمینی در مازندران کاهش محسوسی یافته است.

انتهای پیام

نظر شما