شناسهٔ خبر: 67273345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۱۷۰ واحد تولیدی راکد در استان بوشهر به چرخه تولید بازگشتند - اکون

اقتصاد ایران: بوشهر- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر طی دولت سیزدهم بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند که باعث اشتغال جوانان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باستین ظهر چهارشنبه در جمع نمازگزاران مسجد قرآن بوشهر با اشاره به وضعیت شاخص‌های اقتصادی در کشور و استان بوشهر اظهار داشت: نرخ بیکاری در کشور در شهریور ۱۴۰۰ و آغاز دولت سیزدهم، ۹.۶ درصد بود که اکنون به ۸.۱ درصد کاهش یافته است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: نرخ بیکاری در استان بوشهر نیز طی سه سال اخیر از ۱۰.۴ درصد در آغاز دولت، به ۶.۱ درصد در شرایط فعلی کاهش یافته است.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۵۰ هزار واحد راکد در کشور داشتیم که طی سه سال اخیر، ۸ هزار و ۷۷۰ واحد تولیدی، احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر نیز در دولت سیزدهم بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند که باعث اشتغال جوانان شده است.

باستین تصریح کرد: طی سه سال اخیر ۴,۳۰۰ میلیارد تومان در بنادر و زیرساخت‌های بندری استان بوشهر سرمایه گذاری شده و این مهم موجب بهبود اقتصادی و اشتغال شده است.

وی اضافه کرد: طبق اعلام وزارت کشور، استان بوشهر در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، در کشور مقام اول را کسب کرده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: طی سه سال اخیر، بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از بنادر استان انجام شده است.

باستین به انتخابات هشتم تیر ماه اشاره و تصریح کرد: حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی موجبات ناامیدی دشمنان نظام اسلامی می‌شود.

وی ابراز داشت: شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کرد و باید آرمان‌ها و اهداف شهید جمهور تداوم یابد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری شاخص‌های رئیس جمهور اصلح را بیان فرمودند که مردم‌داری، تقوی، پاکدستی، اعتقاد به ارزش‌ها، ولایت مداری و ولایت پذیری و توانمندی در عرصه اجرایی از مهم‌ترین ویژگی‌ها است که رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی انتخاب شود.

وی گفت: مردم غیور استان بوشهر بار دیگر با حضور حداکثری و حماسی خود، دین خود را به نظام و انقلاب ادا می‌کنند.

نظر شما