شناسهٔ خبر: 67273033 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حماس: اظهارات مقام سازمان ملل، تایید جدید بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در غزه است

رویا معصومی

جنبش حماس اظهادات رئیس کمیته تحقیق در فلسطین اشغالی در مورد اثرات جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را تاییدی جدید از سوی سازمان ملل درباره جنایت‌های این رژیم دانست‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «ناوی پیلای» رئیس کمیته تحقیق در فلسطین اشغالی امروز چهارشنبه اعلام کرد «اسرائیل ده‌ها هزار کودک را در نوار غزه کشته و معلول کرده است و همچنین ممکن است بر اثر حملات اسرائیل هزاران کودک دیگر زیر آوار باشند».

وی در سخنرانی خود در جلسه‌ای در خصوص گزارش کمیته در حاشیه پنجاه و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو خاطرنشان کرد جنگ رژیم صهیونیستی به طور جدی زیرساخت های لازم برای رفاه کودکان از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و خدمات اولیه را تحت تأثیر قرار داده است.

در واکنش به این اظهارات، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات پیلای «تأیید جدیدی از سوی یک نهاد عالی رتبه بین‌المللی است بر آنچه که ارتش جنایتکار اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه و تمام اراضی اشغالی ما مرتکب شده و می‌شود. جنایات و تخلفاتی که هیچ توجیهی جز اعمال نسل کشی و پاکسازی قومی و آوارگی علیه مردم فلسطین ندارد.»

حماس «تلاش بین‌المللی برای مستندسازی جنایات اشغالگری، محکومیت نقض‌های آن و تحقق عدالت بین‌المللی» را ستود و در عین حال، ضمن ابراز تأسف از اینکه «قربانی و جلاد برابر دانسته شده‌اند»، «تکرار تهمت‌های اشغالگران علیه مقاومت فلسطین را رد کرد که با گزارش‌ها و تحقیقات مستقل محکوم شده‌اند».

این جنبش از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل و همه نهادهای حقوق بشری خواست تا برای توقف جنایات غاصب صهیونیستی علیه مردم غزه تلاش کنند و آن را مسئولیتی جمعی و وظیفه قانونی و اخلاقی دانست.

حماس همچنین در بیانیه خود خواستار «حمایت از تلاش‌های دیوان بین‌المللی دادگستری برای پاسخگو کردن رژیم سرکش صهیونیست و رهبران جنایتکار جنگی آن شد».

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون جنگی ویرانگر علیه مردم غزه آغاز کرده که بر اثر آن علاوه بر تخریب گسترده، مفقود دهها هزار فلسطینی و وقوع قحطی و گرسنگی، نزدیک به ۱۲۳ هزار نفر شهید و زخمی شده‌اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

انتهای پیام

نظر شما