شناسهٔ خبر: 67273025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

دعوت و مطالبه اتاق بازرگانی اصفهان در نامه ای به کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»اعلام شد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دعوت و مطالبه اتاق بازرگانی اصفهان در نامه ای به کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»اعلام شد.

صاحب‌خبر -

دعوت و مطالبه رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نامه به کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

اتاق؛ صدای بخش خصوصی

در متن نامه آمده است آب، خاک و هوا سه نیاز ضروری شهر اصفهان است که مردم شریف آن امید دارند رئیس جمهور آینده با نگاه ویژه نسبت به حل این بحران ها اقدام کنند.

جناب آقای مسعود پزشکیان

جناب آقای حجت الاسلام  والمسلمین مصطفی پورمحمدی

جناب آقای سعید جلیلی

جناب آقای علیرضا زاکانی

جناب آقای سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی

جناب آقای محمدباقر قالیباف

کاندیدای محترم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

       ضمن سپاس از حضرتعالی به سبب مسئولیت پذیری نسبت به کشور؛ و با توجه به اینکه انتخابات یکی از مهم‌ترین ارکان جمهوریت نظام اسلامی است، حضور دیدگاه‌های مختلف، ارائه برنامه عملیاتی و رصد تحقق وعده‌ها پس از انتخابات، ابزاری برای نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ یعنی «استقلال و آزادی» است.

بخش خصوصی پرافتخار کشورمان به عنوان سربازان خط مقدم، در نبرد اقتصادی همواره برای اعتلای ایران پیش‌قدم بوده  و اگر چه تنگنای تحریم و برخی بی‌تدبیری‌ها گام هایش را کند نموده؛ اما نه تنها از استواری آنها کم نشده؛ بلکه پایبندی به آرمان‌هایش روز افزون نیز بوده است.

در همین راستا، دولت نیز در بخش وظایف ذاتی خود شایسته است در مسیر تقویت پول ملی، توسعه صادرات، توزیع عادلانه درآمدها، تأمین سلامت همگانی جامعه، آموزش رایگان، مبارزه با فقر، ایجاد اشتغال، بهبود معشیت، مهار تورم، تقویت بخش خصوصی، رشد اقتصادی، دیپلماسی تجاری، و مهم‌تر از همه، توسعه پایدار نهایت کوشش و توان خود را به کار گیرد. انجام این وظایف بنیادین، مطالبه مردم و بخش خصوصی از دولت آینده است، که تحقق آن نیازمند همتی والا، برنامه‌ریزی خردمندانه و اجرای دقیق برنامه‌ها با "مشارکت مردم" و همراهی بخش خصوصی است.

اما امروز، اصفهان محتاج و نیازمند بدیهیاتی برای ادامه حیات است.

مردم اصفهان که با رودخانه خون جوانان خود، درخت تنومند انقلاب اسلامی و امنیت ملی را آبیاری کردند، شایسته سه دهه خشکسالی رودخانه دائمی زاینده رود نیستند.

زاینده رود برای مردم اصفهان فراتر از یک رودخانه معمولی است؛ زاینده رود جغرافیای مقدسی است، که در دامان خود بیشترین شهدا و هنرمندان کشور را پرورش داده است و زندگی در مرکز ایران را شکل داده و بی توجهی بیشتر به آن، یقیناً زندگی در فلات مرکزی ایران را به مخاطره می افکند و به گفته کارشناسان زندگی در 10 استان دیگر؛ از جمله تهران را نیز با چالش جدی روبه رو می سازد.

ادامه حیات در این بخش باشکوه جغرافیای ایران و حفظ آثار تاریخی و تمدنی آن، منوط به تداوم و دائمی بودن جریان آب در این میراث کهن است. 

 وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (آل عمران:169)

شهری که روزگاری تنها در روز حماسی ۲۵ آبان ۱۳۶۱، پیکر مطهر ۳۷۰ فرزند شهید خود را تقدیم خاک ایران اسلامی کرد، شوربختانه امروز با وضعیت فاجعه آمیز فرونشست مواجه شده است. فرونشست زمین پدیده‌ای است تدریجی و بی‌صدا به نام زلزله خاموش! و شاید همین بی‌سر و صدا بودن آن موجب‌شده تا کمتر مورد توجه قرار گیرد. برای آنکه از عمق فاجعه آگاه شوید، متوسط نرخ جهانی فرونشست ۴‌میلی‌متر در سال است که اگر آن را با فرونشست اصفهان؛ یعنی تا 180 میلی‌متر در سال مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که وضعیت چقدر بحرانی است.

مزید استحضار مردم عزیز ایران، مسئولان کشور و کاندیداهای محترم انتخابات ریاست جمهوری، اصفهان در سال 1402 از مجموع 365 روز سال، در 130 روز هوای آلوده را پشت سر گذاشت و بنا بر آمار رسمی سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص آلودگی هوای اصفهان در برخی روزها به بالای 200 (بسیار ناسالم) هم رسیده است. شواهد گویای این نکته است که، در سال 1402 گاهی غلظت ذرات معلق هوای اصفهان چند برابر بیشتر از تهران با جمعیتی 3 برابر اصفهان بوده و باعث شده است تعداد روزهای پاک این شهر جهانی به 14 روز در سال برسد.

متأسفانه با اینکه اصفهان رتبه دوم پرداخت مالیات در کشور را دارد؛ اما نگاه‌ها در توجه برای حل بحران‌ها به اصفهان مظلوم و محروم به هیچ‌وجه عادلانه نبوده است؛ تا جایی که رتبه 30 پرداخت سرانه بودجه مصرفی و رتبه 30 تملک دارایی در کشور را از آن خود کرده تا ثابت شود که گوش شنوایی برای حل این مشکلات اساسی استان وجود ندارد.

آب، خاک و هوا سه نیاز ضروری اصفهان است، که مردم شریف آن امید دارند رئیس جمهور آینده با نگاهی ویژه نسبت به حل این بحران ها اقدام کند.

از همین رو، ضمن استقبال از حضور حضرتعالی به عنوان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در اصفهان، تقاضا دارد در زمان حضور در این شهر برنامه خود را برای این نیازهای حیاتی اعلام فرمایید.

در ضمن، اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی دارد میزبان حضرتعالی به منظور ارائه نقطه نظرات به فعالان اقتصادی گرانقدر باشد.

 

نظر شما