شناسهٔ خبر: 67272923 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حسینی‌کیا:

بانک مرکزی بانک‌های متخلف در خلق نقدینگی را جریمه کند/نقدینگی به سمت تولید حرکت نمی‌کند

صاحب‌خبر -
بانک مرکزی بانک‌های متخلف در خلق نقدینگی را جریمه کند/نقدینگی  به سمت تولید حرکت نمی‌کند
خبرگزاری آریا - نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس، گفت:بانک مرکزی باید به واسطه اختیارات خود بانک‌های متخلف در خلق نقدینگی را جریمه کرده و به آنها تذکر داده تا این بانک‌ها به مسیر اصلی خود، یعنی بانکداری بازگردند.

سید جواد حسینی کیا ، با اشاره به تاثیر عملکرد بانک‌ها در افزایش نقدینگی، گفت: متاسفانه بانک مرکزی تمرکزی روی عملکرد بانک‌های خصوصی نداشته و این بانک‌ها متاسفانه در برخی از موارد عملکرد نامطلوبی دارند.
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دلیل عدم رضایت بانک مرکزی از بانک‌های خصوصی این بانک‌ها به سمت بنگاه‌داری حرکت کرده و از بانکداری دور شده اند.
حسینی کیا با اشاره به آثار نامطلوب خلق نقدینگی در اقتصاد کشور تاکید کرد: بانک مرکزی باید مدیریت درستی بر عملکرد بانک‌های خصوصی در زمینه خلق نقدینگی داشته باشد.
نماینده مجلس شورایی اسلامی تاکید کرد: بانک مرکزی باید به واسطه اختیارات خود بانک‌های متخلف در خلق نقدینگی را جریمه کرده و به آنها تذکر داده تا این بانک‌ها به مسیر اصلی خود، یعنی بانکداری بازگردند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقدینگی موجود در کشور آسیب رسان بوده و به سمت تولید حرکت نمی‌کند ادامه داد: متاسفانه نقدینگی موجود در کشور به سمت دلالی و بازارهای غیر مولد حرکت می‌کند که این مسئله به هیچ وجه نتایج خوبی را در بر نخواهد داشت. /
انتهای پیام

نظر شما