شناسهٔ خبر: 67272888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اختصاصی تابناک/

وحدت بین نیروهای انقلاب ضروری است

یک فعال سیاسی گفت: وحدت نیروهای انقلاب در این شرایط جزء ضروری‌ترین مسائل انتخابات است و این وحدت سرنوشت انتخابات را رقم می‌زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، بیژن مقدم مدیر مسئول و سردبیری جامعه تحلیلی خبری الف در گفتگو با خبرنگار سیاسی تابناک در خصوص وحدت نیروهای انقلاب و شرایط انتخابات گفت: وحدت بین نیروهای انقلاب امروز تبدیل به یک آرزو شده است و جزء ضروری‌ترین مسائل مربوط به انتخابات پیش رو است. تمام عقلا توصیه می‌کنند که نامزدهای انتخابات مسیر وحدت را انتخاب کنند و برای ماندن تا پایان انتخابات سماجت نکنند بالاخره یک نفر باید رئیس جمهور شود.

 

در این مدلی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم یعنی همه کاندیدا در میدان باشند به جز اینکه رای‌ها خرد و پراکنده شوند حاصل دیگری ندارد و سرنوشت انتخابات با علامت سوال های جدی مواجه می شود چه در این موضوع که چه کسی برنده می شود چه در این موضوع که چگونه برنده می شود. اینها موضوعاتی است که در صورت عدم وجدت برای انتخابات پیش رو قابل پیش بینی است .

 

این فعال سیاسی در خصوص اینکه چه مکانیزمی می‌تواند برای رسیدن به یک نامزد واحد موثر باشد گفت: اول اینکه هر کسی توانایی‌های خودش را بهتر از دیگران می‌شناسد یعنی فرد اگر می‌بیند نامزد دیگر از خودش اصلح تر است میدان را به نفع آن نامزد واگذار کند. بخش دیگر نظرسنجی های موسسه و مراکز معتبر است نه کانال های فضای مجازی. موسسه های نظرسنجی در طی سال های گذشته پیشرفت خوبی کرده است و نتایج انتخابات معمولا خیلی نزدیک به نظرسنجی ها است و نظرسنجی ها قابل اعتنا است و می‌تواند به عنوان معیار قرار بگیرد.

 

نکته دیگر این است که افرادی که در این زمینه بزرگتر و به عبارتی ریش سفید تر هستند باید پادرمیانی ( میانجیگری) کنند و نامزد ها را قانع کنند که این شرایط انتخابات بسیار حساس است و باید فداکاری کنند و به جبهه انقلاب کمک کنند نه به خاطر شخص خودشان بلکه بخاطر اهداف انقلاب این فداکاری را انجام دهند.اطرافیان برخی نامزد ها به آنها می‌گویند اگر کنار بکشید آبرو شما می‌رود در حالی که اینگونه نیست و آن فرد به عنوان یک فرد فداکار شناخته می شود .

 

در خصوص نتیجه انتخابات به دلایل گوناگون امکان پیش بینی وجود ندارد زیرا شرایط کاندیدا هر روز نسبت به روز قبل متفاوت است و نمی‌توان پیش بینی کرد که چه کسی پیروز میدان است.

نظر شما