شناسهٔ خبر: 67272882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم ترویج و تبلیغ حضور حداکثری در انتخابات

آیت الله «محمدی لائینی» بر لزوم ترویج و تبلیغ حضور حداکثری در انتخابات تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف روحانیت تقویت معرفت و باور‌های دینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در اولین گردهمایی مدیران روحانی استان، اظهار داشت: برای تحول فرهنگی طرحی با برش استانی آماده و پنج کلان مسئله استان ذکر شود و دنبال رفع این مسائل باشیم، ضعف معرفت و باور دینی یکی از مسئله‌های فرهنگی و اعتقادی ماست که اگر باور‌ها و اطلاعات دینی قوی باشد در مقابل بسیاری از آسیب‌های دینی حفظ می‌شویم، یکی از وظایف روحانیت تقویت باور‌ها و اطلاعات دینی است.

آیت الله محمدی لائینی افزود: همچنین تبلیغات سوء دشمنان، تبلیغات غلط و ناکارآمدی‌های دستگاه‌ها و فساد‌هایی که وجود دارد موجب ایجاد یک ذهنیت منفی می‌شود و ما باید این ذهنیت را اصلاح کنیم و مردم را با خدمات و پیشرفت‌های نظام و کشور آشنا کنیم تا آن نگاه منفی عوض و تبدیل به حسن نظر، امید و نشاط شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: ما دوست داریم که هر جایی که روحانیت در راس آن تشکیلات قرار دارد یا به‌عنوان نمایندگی حضور دارد در هر دو بخش کارشان بی‌عیب‌ترین و کم‌نقص‌ترین باشد و از نظر سلامت، نظم کاری و اداری و رعایت مقررات نمونه باشند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: نکته سوم اینکه اینها با یکدیگر متحد باشند، کنار هم باشند و یکدیگر را حمایت کنند که مسئله بسیار مهمی است، نکته چهارم اینکه اکنون که در آستانه انتخابات قرار داریم اصل حضور حداکثری که وظیفه ماست را ترویج و تبلیغ کنیم.

وی با اعلام اینکه بنده خودم هیچ اظهار نظری نسبت به هیچ نامزدی ندارم و به صورت کلی همه را تشویق می‌کنم، اضافه کرد: این روز‌ها طی نشست در قرارگاه فرهنگی با حضور ائمه جماعات استان بر تشویق به مشارکت حداکثری و رفاقت جریان انقلابی تاکید کردم.

آیت الله محمدی آینده جمعیتی ایران را آینده‌ای بسیار بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر بجنبیم فرصت داریم اگر نجنبیم خطرناک است و این هم نانی است که کسانی که طرح تنظیم خانواده یا کنترل موالید را چشم و گوش بسته پیاده کرده و ایران را به لبه پرتگاه نشاندند یا کشاندند، ما رتبه چهارم را داریم و با این روند فراوانی طلاق‌ها، افزایش سن ازدواج، دیر و تک فرزندی و ... آینده خوبی نداریم، همه ما باید این مسئله را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: به افزایش جمعیت بچه مسجدی‌ها و مذهبی‌ها بیشتر توجه کنیم، با برخورد‌های سلبی در مرحله اول توجه کنیم، اگر جلوی افزایش سقط جنین و آمار بالای سزارین نسبت به معدل جهانی، افزایش تصادفات خیابانی و تلفات جانی، ناباروری ۳میلیون زوج و ... را بگیریم افزایش جمعیت چشمگیری خواهیم داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در بحث ناباروری درمان رایگان ضرورت دارد، مشوق‌ها برای ازدواج فرزندآوری باید از روی کاغذ به عمل برسد، طلاق آفت جوانی جمعیت و زاد و ولد است، کار زیاد داریم و باید تلاش کنیم.

آیت الله محمدی لائینی گفت: بیرون کردن هیئات مذهبی از مساجد کار اشتباهی بود، باید ناسازگاری‌ها را تبدیل به وفاق کرد، باید هیئات را به سمت خانه خدا برگردانیم و از برگزاری مراسم در چادر‌ها و خیابان فاصله بگیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: ستاد اقامه نماز طی نامه‌ای از استاندار درخواست کند که در سواحل نیاز به نمازخانه و مساجد سیار برای اقامه نماز داریم.

این مسئول با اشاره به دریافت حکم توسط حجت الاسلام فلاح به‌عنوان مشاور امور روحانیون، بیان کرد: همیشه به یاد امام زمان (عج) باشید که یاد حضرت روزنه امید و کلید حل مسائل است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از شهدای هفتم تیر و اربعین شهدای خدمت در روز پنجشنبه در مصلای امام خمینی (ره) ساری بر پررنگ بودن حضور روحانیت در مجالس و محافل و راهپیمایی‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما