شناسهٔ خبر: 67272870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس دانمارک معترضان حامی فلسطین را بازداشت کرد

تهران-ا یرنا- پلیس کپنهاگ ۲۷ معترض حامی فلسطین را بدون توجه به مطالباتشان در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، به دلیل «نقض نظم عمومی»، بازداشت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، تظاهرکنندگان در اعتراض به کمک نظامی دولت دانمارک به رژیم اسرائیل در مقابل درب ورودی پارلمان این کشور بر روی زمین نشستند.

پلیس کپنهاگ در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که دستگیری‌ها پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات میان مقامات و معترضان برای دور شدن آنها از پله‌های ورودی پارلمان دانمارک صورت گرفت. معترضان به نقض نظم عمومی متهم شده‌اند.

این معترضان جنگ‌ستیز در این اعتراضات فریاد زدند: «تحریم تسلیحاتی، اینجا و اکنون».

در همین حال، شهرداری کپنهاگ هفته گذشته تصمیم گرفت سرمایه گذاری‌های تجاری مرتبط با شهرک‌های غیرقانونی صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی را کنار بگذارد.

بر اساس این گزارش، این اعتراضات پس از آن صورت گرفت که ترولز لوند پولسن وزیر دفاع دانمارک ارسال قطعات یدکی جنگنده «اف-۳۵» این کشور به رژیم اسرائیل را در ماه مارس (اسفند/فروردین) به درخواست ایالات متحده تایید کرد.

هزاران نفر از حامیان فلسطین طی ماه‌های اخیر در شهرهای مختلف کشورهای اروپایی تظاهرات برگزار و بر ضرورت پایان دادن به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکید کردند.

رژیم صهیونیستی طی بیش از هشت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

نظر شما