شناسهٔ خبر: 67272754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کوثری: نامزد نهایی جبهه انقلاب باید فرد اصلح باشد اما کسانی که امتحان پس‌ داده‌تر هستند، شایسته‌ترند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور نیروهای انقلاب در عرصه انتخابات ریاست جمهوری از ضرورت وحدت سخن گفت و با بیان اینکه در نهایت یک نفر انتخاب می‌شود، تصریح کرد: حضور ۴ یا ۵ نفر ایجاد مشکل می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به معیارهای نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: معیارهایی که برای یک رئیس جمهور باید در شأن نظام جمهوری اسلامی در نظر گرفته شود اول از همه وفاداری به ولایت است و در کنار آن لازم است پرکار و آگاه به تمام مسائل باشد. رئیس جمهور باید دلسوز و متعهد بوده و مردم داری اش در عمل نشان داده شود و در جهت محرومیت زدایی توجه خاصی داشته باشد.

بنابر روایت رسا، وی در ادامه با قرائت آیه «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»، گفت: رئیس جمهور باید با دوستان، سازگار و با دشمن بسیار محکم برخورد کند. فرد متناسب برای ریاست جمهوری باید ساده زیست بوده و دغدغه دین داشته باشد تا بتواند معیارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر اساس چهارچوبه اسلام بنا شده است را حائز شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت قانون مداری فرد اصلح اظهار داشت: رئیس جمهور باید افراد کارآمد را به کار بگیرد تا کار را همراه و هماهنگ پیش ببرند تا بتوانند با این کارآمدی به پیشرفت کشور کمک کنند.

وی وحدت نیروهای انقلاب را امری ضروری دانست و تأکید کرد: در نهایت یک نفر انتخاب می شود و حضور ۴ یا ۵ نفر در این میان مشکل ایجاد می کند از این رو وحدت و انسجام بسیار لازم است؛ کسانی که انقلابی بوده و دلسوز مردم هستند باید نسبت به یکدیگر توافق کنند و یک فرد اصلح از بین خود را معرفی کنند تا مردم با خیال راحت تر و بدون دغدغه رأی خود را در صندوق بیاندازند.

کوثری با اشاره به اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افرادی دقیق هستند، در خصوص معیار انتخاب یک فرد به عنوان نامزد اصلح گفت: گفته هایی که در مناظرات مطرح می شود می تواند یک ملاک باشد اما کسانی که امتحان پس داده تر هستند، شایسته تر هستند.

وی با اشاره به مناظره های تلویزیونی اخلاق را مسأله اساسی انتخابات دانست و تصریح کرد: همه نامزدها باید اخلاق را با جان و دل قبول کنند و این انتخابات می تواند الگویی برای همه نوجوانان و جوانانی باشد که می خواهند در آینده کار سیاسی کنند؛ از مهم ترین توصیه های رهبری انقلاب در خصوص این انتخابات رعایت اخلاق است.

۲۹۲۱۹

نظر شما