شناسهٔ خبر: 67272711 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۱۰۶ مگاواتی مصرف برق نسبت به روز گذشته

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت برق گفت: تقاضای برق کشور روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ با یک افزایش ۱۰۶ مگاواتی نسبت به روز گذشته(سه شنبه) به ٧٣ هزار و ٦٧١ مگاوات رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران ( توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: تا پیش از ورود به تابستان رکوردهای مصرف که سال گذشته عمدتا در مرداد بر جای مانده بود، در روزهای پایانی بهار یکی پس از دیگری جابجا می شوند.

وی ادامه داد: در حالی که تقاضای برق کشور روز گذشته با ٧٣ هزار و ٥٦٥ مگاوات حدنصاب جدیدی را برجای گذاشته بود، امروز رکورد جدیدتری به ثبت رسید.

سخنگوی صنعت برق، تهران، خوزستان، اصفهان و خراسان رضوی را استان هایی با بیشترین میزان مصرف برق دانست و خاطرنشان کرد: اعداد به ثبت رسیده از میزان تقاضای برق در کشور بیانگر گرمای زودرس و مصرف غیراصولی است که امر مهم تامین برق پایدار را به چالش می کشد، از این رو مشترکان می بایست با همکاری و همراهی خود خدمتگزاران خود در صنعت برق را یاری کنند.
مدیرعامل شرکت توانیر از عموم مشترکان خواست تا با به کار بستن راهکارهای ساده مدیریت مصرف و استفاده بهینه از این کالای ارزشمند و گرانبها، عبور از گرمای سخت تابستان امسال را بدون کوچکترین خللی در تامین انرژی پایدار ممکن سازند.
رجبی مشهدی مشارکت در پویش با انرژی را یکی از راهکارهایی برشمرد که مردم می توانند با حضور فعال در آن، ضمن کسب اطلاع از آخرین توصیه ها و راهکارهای مدیریت مصرف، از جوایز ارزنده آن نیز شامل ٣٠٠ دستگاه خودرو داخلی، لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و... برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا، مشترکان صنعت برق اگر در خردادماه ۱۵ درصد صرفه‌جویی داشته باشند می‌توانند یکی از این جوایز را به دست آورند. برای خردادماه ۱۵ خودرو به‌عنوان جایزه در نظر گرفته شده که به‌قیدقرعه به مشترکانی که رعایت مصرف داشته‌اند تعلق خواهد گرفت. همچنین ۱۵۰ جایزه ۱۰۰ میلیونی هم برای مشترکانی که رعایت کنند در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این در خرداد ماه مشترکان می‌توانند به‌ قید قرعه از ۱۵۰۰ جایزه ۱۰ میلیون‌تومانی برخوردار شوند؛ همچنین ۱۵ هزار جایزه یک‌ میلیون‌ تومانی هم برای مشترکان در ماه خرداد ماه در نظر گرفته شده که به‌قیدقرعه به مشترکان تعلق خواهد گرفت.

نظر شما