شناسهٔ خبر: 67272678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس جمهور و «جهاد مقابله با سبک زندگی غربی»

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در کانال خود در ایتا نوشت:

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، یکی از هفت اولویت اول کشور در چهل‌ساله دوم انقلاب اسلامی را مقابله‌ی «جهادی»، «همه‌جانبه» و «هوشمندانه» با سبک زندگی غربی می‌دانند و می‌فرمایند:

«تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد.»

سبک زندگی، میوه‌ی باور‌ها و ارزش‌هاست. میوه باور‌های اومانیستی و ارزش‌های لیبرالیستی که در ساحت‌های مختلف زیست فردی و اجتماعی نمود پیدا کرده است، سالیانی است تحت عنوان «سبک زندگی آمریکایی» یا «سبک زندگی غربی» در جهان اسلام ترویج می‌شود. تناول از این میوه یا بی‌تفاوتی نسبت به عرضه آن در بازار مسلمین، موجب تغییر ذائقه برخی از جوانان و خانواده‌ها و به دنبال آن موجب تغییر باور‌ها و ارزش‌های اسلامی و گرایش به باور‌ها و ارزش‌های لیبرالی شده است. قرآن کریم این معادله و این ارتباط را به زیبایی بیان می‌کند:

ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساؤُا السُّوای‏ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُن‏ (روم، ۱۰)
آرام‌آرام سرنوشت کسانی که کار‌های بد مرتکب شدند، تکذیب آیات خدا و به سخره گرفتن آن‌ها بود.

اکنون پرسش و مطالبه ما از نامزد‌های محترم ریاست جمهوری این است که:

اولاً، اهمّ مصادیق شایع سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی را که موجب خسارت‌های بی‌جبران اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در جامعه شده است، بیان کنند، تا فهم آنان از این مقوله مهم را بدانیم.

ثانیاً، به توجه به مسئولیت‌های مهمی که هر کدام از نامزد‌های مختلف در طول چند دهه اخیر در کشور داشته‌اند، انتظار داریم که سابقه و کارنامه خود در این خصوص را برای مردم گزارش دهند؛ و ثالثاً، برنامه همه جانبه و هوشمندانه خود را در خصوص مواجهه با ترویج سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی تشریح کنند.

نظر شما