شناسهٔ خبر: 67272657 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آیین رونمایی از مثنوی شهادت انعکاس آواهای محلی کرانه های جنوب کرمان عنوان کرد:

احیای خرده فرهنگ های به فراموشی سپرده شده از سیاست های ارشاد اسلامی است

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان حجت الاسلام سید احمد حسینی درمراسم رونمایی از مثنوی شهادت انعکاس آواها و رشادت‌های جنوب کرمان ضمن تبریک عید قربان، اظهارداشت: احیای خرده فرهنگ های به فراموشی سپرده شده از سیاست های ارشاد اسلامی است و در همین راستا مثنوی شهادت که آواها و نواهای شهادت را در خود جای داده احیای این خرده فرهنگ هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: یکی از برنامه های قرارگاه شهید آوینی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با رویکرد معرفی آثار فاخر هنرمندان جنوب کرمان در سطح ملی است.

وی بیان کرد: لا لایی مادران ما در گذشته که با آن آرامش می گرفتیم بخشی از خرده فرهنگ های به فراموشی سپرده شده است که باید آن را احیا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: تمدن هلیل رود ۷ هزار سال قدمت دارد و باید خرده فرهنگ های حوزه هلیل رود را احیا کنیم و در حوزه کاری وظیفه ما احیای این خرده فرهنگ هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: امشب شاهد یک رویداد بزرگ فرهنگی هنری هستیم برای اولین بار است که در جنوب کرمان دو هنرمند پیشکسوت یک هنر رو به فراموشی شده را احیا کردند. ‌

وی عنوان کرد: با توجه به شکل گیری قرارگاه شهید آوینی در آینده شاهد برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی هنری بیشتری خواهیم بود.

گفتنی است مثنوی شهادت به خوانندگی عبدالرضا سلطانی و با نی نوازی محمد سعیدی تولید و پخش شده است.

نظر شما