شناسهٔ خبر: 67272613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس دادگستری ساوه:

۹۷ درصد اقدامات قضایی در دادگستری ساوه الکترونیکی انجام می شود

ساوه- رییس دادگستری ساوه گفت: ۹۷ درصد اقدامات قضایی در دادگستری ساوه به صورت الکترونیکی انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن شریفی ظهر چهارشنبه در نشست خبری امیدآفرینی، صداقت، امانت داری، آگاهی بخشی و توجه به اصل خانواده را ویژگی شاخص خبرنگاران عنوان کرد و گفت: دیدار مردمی در مسجد روستای سقانلیق و مسجد جامع آوه، گلباران مزار شهدا و قرائت زیارت عاشورا، تجدید میثاق با ولایت در دیدار با امام‌جمعه، برپایی میزخدمت، بازدید قضات از زندان، دیدار با خانواده شهدا، اساتید دانشگاه و کانون حقوقی خدمت رضوی و افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی از جمله برنامه‌های هفته قوه قضائیه است.

شریفی گفت: امسال حدود ۲۵۰۰ پرونده مجازات جایگزین حبس استفاده شده و مجرم به انجام خدمات عمومی رایگان محکوم شده که این آمار نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: همچنین حدود ۷۰ هزار فقره پرونده به حوزه قضائی ساوه ارجاع شده است که این تعداد پرونده در ۴۴ شعبه رسیدگی شده که خوشبختانه ۷۰۰ پرونده در پرونده‌های انباشته، نسبت به سال قبل کاهش داشتیم.

رئیس دادگستری ساوه با بیان اینکه این شهرستان در خصوص حل و فصل پرونده‌ها رتبه نخست در سطح استان مرکزی را داشته است، گفت: علاوه بر مراجعات به شورای حل اختلاف روزانه بیش از ۶۰۰ نفر خدمات قضائی دریافت می‌کنند.

شریفی افزود: با هوشمند سازی ابلاغیه‌ها ۹۷ درصد اقدامات قضائی در دادگستری ساوه به صورت الکترونیک انجام می‌شود که این رویداد نقش بسزایی در کاهش هزینه‌ها و تسریع خدمات داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۹ جلسه دادگاه به صورت برخط و علنی از طریق اینترنت دادرسی شده است، گفت: به لحاظ فراوانی موضوعات کیفری، جرم توهین در صدر بوده و ضرب و جرح عمدی رتبه دوم، تهدید رتبه سوم و سرقت رتبه چهارم قرار دارد که خوشبختانه جرم سرقت از رتبه اول به چهارم با تمهیدات و آموزش‌های داده شده، تنزل داشته است.

رئیس دادگستری ساوه تصریح کرد :۱۵ هزار هکتار اراضی ملی ساوه است که سوداگران سوءاستفاده کرده و کلاهبرداری می‌کنند.

پیگیر عوامل فروش آب سد ساوه هستیم

دادستان ساوه نیز در این نشست با بیان اینکه مطالبات سازنده و نقد منصفانه حق خبرنگاران است، گفت: اطلاع رسانی در قوه قضائیه در سال ۹۷ تصویب شد به‌طور حتم خبرنگاران متعهد و آگاه می‌توانند به قوه قضائیه کمک کنند.

محمود سازنده با بیان اینکه بیشترین آسیب‌های اجتماعی و رفتاری در دوران نوجوانی و جوانی رخ می‌دهد و تا طبق قانون تا حکمی قطعی نشود نمی‌توان خبررسانی کرد، گفت: علاوه بر ایجاد فرصت شغلی برای بانوان، مرکز آسیب‌های اجتماعی برای معتادان درمان شده ایجاد و شرایطی برای اشتغال شهر صنعتی فراهم شده است.

سازنده در خصوص فروش آب سد ساوه گفت: پیگیر عوامل فروش آب سد ساوه در زمانی که سال ۹۸ سرریز شده بود، هستیم چرا که امکان بهره گیری از ظرفیت این آب در سال بعد، وجود داشت.

نظر شما