شناسهٔ خبر: 67272609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

جلیلی:

دشمن امروز بیشتر از هر چیزی به مسئله زنان متمرکز می‌شود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهور عصر چهارشنبه ۳۰ خرداد در سالن حجاب در جمع بانوان و دختران ایران حضور یافت.

صاحب‌خبر -
دشمن امروز بیشتر از هر چیزی به مسئله زنان متمرکز می‌شود
کد خبر: 664058
|
۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ۲۰:۱۰:۵۰

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهور عصر چهارشنبه ۳۰ خرداد در سالن حجاب در جمع بانوان و دختران ایران حضور یافت.

به گزارش مهر، سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی قبل دیدار خود با بانوان و دختران ایران در سالن حجاب را آغاز کرد.

جلیلی در این دیدار گفت: وقتی صحبت از یک جهان فرصت می‌کنیم در نگاه اول برخی از فرصت‌های سخت افزاری مثل نفت و معدن و… را فهرست می‌کنیم. همه‌ی فرصت‌ها فقط فرصت سخت افزاری نیست. یکی از مهمترین فرصت‌هایی که می‌تواند جامعه ما را جهش دهد فرصت زنان جامعه ماست. این صرفاً یک شعار انتخاباتی نیست بلکه یک برنامه مهمی است که دولت می‌خواهد در چهار سال آینده آن را عملیاتی کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما یک تجربه تاریخی در ۴۵ سال گذشته داریم. اگر توانستیم در عرصه‌هایی مقاومت کنیم و موفقیت به دست آوریم مرهون یک نگاه به جامعه زنان که نیمی از جمعیت کشور است که می‌تواند تاثیر زیادی در مسیر موفقیت و تعالی کشور داشته باشد.

وی افزود: دشمن امروز بیشتر از هر چیزی به مسئله زنان متمرکز می‌شود. چرا همین دشمن وقتی که ده‌ها هزار زن زیر حملات صهیونیستی قرار می‌گیرد، با قاتلان این زنان شهید عکس یادگاری می‌گیرند و حتی می‌گویند ما ۱۴ هزار دلار به شما کمک می‌کنیم. این یک پرده نمایش است که همه جهانیان می‌بینند. شما می‌بینید بخاطر فوت یک خانم افرادی مثل بایدن اشک تمساح می‌ریزند. دلیلش چیست؟ این از موضوعاتی است که باید تحلیل شود. چرا شعارها در عرصه زنان را به دست می‌گیرند؟ وقتی که زنان این سرزمین در ۷ تیر ۱۳۶۶ در سردشت عزیز ما مورد هجوم حمله شیمیایی قرار گرفتند، حتی یک بیانیه هم ندادند. اما در مسائلی مثل مهسا امینی اینقدر پای کار می آیند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: آنها نگران این هستند که تمدن غرب پنج قرن شکل گرفته و هرچه گذشته این تمدن فربه‌تر شده است. اما امروز وقتی که مردم به این تمدن توجه می‌کنند می‌فهمند که در این تمدن در موضوعات مهم به چالش خورده است. یکی از آنها همان نگاه تبعیض آمیز و تحقیر آمیز به زن دارد. نتیجه این نگاه چیست؟ آماری که در جامعه آنها وجود دارد. چرا امروز آنها این می‌بینند ملتی مبتنی بر فرهنگی حرکتی را آغاز کرده که تمام ادعاهای آنها را به چالش کشیده. امروز ملت ما در یک تجربه ۴۵ ساله از ابتدای انقلاب اسلامی در سال ۴۲ حرکتی را شروع کرده که نقش واقعی و کوثر زن را در دنیا نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در فضای مجازی جستجوی کوچکی کنید. از چه زمانی غربی‌ها به زنان حق رای دادند؟ غربی‌ها امروز اندیشه‌ای در مقابل خود می‌بیند که ۱۴۰۰ سال پیش همانطور که به مردان می‌گفت بیعت کنید به زنان هم می‌گفت. این همان اندیشه دینی است. اگر می‌بینید آنها روی نقطه زن متمرکز شده‌اند به دلیل آن است که این، نقطه قوت جمهوری اسلامی است. چرا در دفاع مقدس موفق شده‌ایم؟ به دلیل حضور قدرت بزرگ زنان در پشت جبهه.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: وقتی که از یک جهان فرصت حرف می‌زنیم یعنی باید فرصت حضور زنان را در جامعه به رخ جهان بکشیم. جامعه‌ای که زنان در آن موفق هستند جامعه‌ای است که بنیان آن موفق است و بنیان هر جامعه خانواده است. غرب از نقش زنان ما در جمهوری اسلامی نگران است. چه در زمان رضاخان چه در نهضت انقلاب اسلامی و چه در دفاع مقدس. آنها می‌بینند زنان در مراحل مختلف انقلاب اسلامی چه نقشی را ایفا کردند.

جلیلی گفت: وقتی که از جهان فرصت حرف می‌زنیم، لازمه اش این است که هر ایرانی یک نقش پرشکوه را ایفا کند. نیمی از جامعه ما زنان ما هستند. غرب می‌خواهد از زن یک عنصر تک بعدی در مسائل اقتصادی ایجاد کند. زنان می‌توانند در محیط خانواده و در قالب فرزند خانواده و همسر و مادر نقش ایفا کند. امروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که دنیا با آن درگیر است ناشی از نبود نقش مادر است. همه‌ی اینها باعث حفظ بنیان‌های خانواده می‌شوند. همه‌ی اینها به معنای این است که وقتی شما این نقش‌ها را ایفا کردید، حضور فعال زن در اجتماع باعث تقویت این نقش موثر می‌شود. و حجاب اینجا موثر می‌شود.

وی ادامه دارد: لازمه حیات طیبه ایمان و عمل صالح است و زن و مرد هیچ فرقی با هم ندارند. زن و مرد وقتی که در کنار هم نقش خود را ایفا کنند باعث ایجاد میاد طیبه می‌شوند. در قرآن آمده است که ای کسانی که ایمان آوردید اگر خدا بخواهد یک مثال بزند از یک فرد مومن، یک زن را مثال میزند. حضرت مریم را مثال میزند.

 

نظر شما