شناسهٔ خبر: 67235299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

برنامه ششم اجرا نشد چون دولت وقت برنامه را قبول نداشت

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر چیزی قانون و فصل الخطاب است نباید در این سطح در آن تردید ایجاد شود. رشد ۸ درصد قانون است، امروز مردم باید انتخاب کنند چه کسی آن را اجرایی کند.

صاحب‌خبر -
مناظره| جلیلی: برنامه ششم اجرا نشد چون دولت وقت برنامه را قبول نداشت
کد خبر: 663829
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۸ ۲۲:۲۲:۱۰

جلیلی در بخش سوم صحبت‌های خود بیان کرد: مهم این است چه انتخاب و رویکردی قرار است کشور را اداره کند. آقای پورمحمدی فرمودند چرا برنامه ششم اجرا نشد؟ چون آن دولت برنامه را قبول نداشت، برنامه را مجلس نوشت.

وی گفت: بهمن ۹۷ دولت به مجمع نامه نوشت که اگر فلان قرارداد امضا نشود ما نمی‌توانیم حقوق بدهیم، الان سال ۱۴۰۳ است و هنوز نامه امضا نشده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: تو باید کسی را انتخاب کنی که می‌تواند از فرصت‌های کشور استفاده کند. باید کسی باشد که اهلیت داشته باشد. دولت باید بداند چه چیزی در مسائل اتفاق می‌افتد.

جلیلی اظهار داشت: رویکرد دیگر رویکرد شهید رئیسی است که خیلی از کارهایی که آنها می‌گفتند انجام نمی‌شود را انجام داد. سوالاتی که کارشناس گفتند فرع بر یک اصل است. اگر دولت شناخت نداشته باشد چه بخش خصوصی باشد چه بخش دولتی یا چه بین این‌ها، او سواستفاده خود را می کند و ناکارآمدی بروز می یابد.

وی تاکید کرد: یک وقت شما با هوشیاری کار می کنید و می‌دانید واگذاری برای چیست و بهره‌وری را دنبال می‌کنید و برای درآمد اندک و راحت کردن خود این کار را نمی‌کنید. یک کارخانه در لرستان رفتم ۱۲۰۰ کارگر داشته ولی جوری واگذار شده بود که چون خریداران اهلیت نداشتند الان فقط چند نگهبان آنجا بود. به آذرآب رفتیم می گفتند ۳۰۰۰ تن تولیدش بوده ولی بعد از واگذاری به ۷۰ تن رسیده است. در هپکو هم مشابه همین رخ داد. این برای دولتی است که نداند چه کار می کند ولو شکل ظاهرش درست باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت مقتدر دولت مشرف به مسائل است و دولت آگاه باید بداند آنچه که می‌گذرد چیست؟ اگر بانک خصوصی بیاید خلق سرمایه کند و تورم کشور بالا برود آنجا باید حتما بررسی جدی شود.

 

نظر شما