شناسهٔ خبر: 67272541 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طبیعت قهرمان لیگ بسکتبال شد/ گرگان در خانه جام را از دست داد

اصغر عبداللهی

تیم بسکتبال طبیعت قهرمان بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر مردان ایران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، از ساعت ۱۷ امروز (چهارشنبه - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳) پنجمین (آخرین) بازی سری فینال لیگ برتر بسکتبال ایران برگزار شد که در پایان، تیم طبیعت اسلامشهر با کسب سومین برد مقابل تیم شهرداری گرگان، عنوان قهرمانی بیست و پنجمین دوره لیگ برتر ایران را ازآن خود کرد.

با آغاز بازی این تیم مهمان یعنی طبیعت تهران بود که موفق شد با نتیجه ۲۲-۲۷ میزبان خود شهرداری گرگان که مدافع عنوان قهرمانی بود را شکست دهد. در کوارتر دوم نیز این تیم طبیعت بود که عملکرد بهتری داشت و با نتیجه ۲۰-۲۴ این کوارتر را هم برد تا در مجموع ۴۲ - ۵۱ برنده نیمه اول بازی شود.

در شروع نیمه دوم اما شاگردان مصطفی هاشمی در تیم شهرداری گرگان، عملکرد خوبی در دفاع داشتند و با نتیجه ۲۴-۱۷ کوارتر سوم را بردند تا به بازی برگردند. در کوارتر چهارم نیز این تیم میزبان بود که بهتر کار کرد و ۱۴-۱۲ برنده شد تا دو تیم در وقت‌های معمول ۸۰ - ۸۰ به تساوی برسند و بازی به وقت اضافه اول کشیده شود.

در وقت اضافه اما عملکرد شاگردان مهران شاهین‌طبع بهتر بود تا ضمن پیروزی ۱۴-۱۹، در مجموع با ۵ امتیاز اختلاف و نتیجه ۹۴ - ۹۹ برنده بازی پنجم سری فینال شوند. به این ترتیب طبیعت در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر بسکتبال ایران، عنوان قهرمانی مسابقات را به دست آورد تا شگفتی خود در این فصل را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید:

توقف فینال لیگ بسکتبال به دلیل پرتاب بطری و ورود هواداران به زمین!

سری فینال لیگ برتر بسکتبال ایران به صورت ۳ از ۵ برگزار شد که در پایان، تیم طبیعت با نتیجه ۳ - ۲ برنده سری شد تا عنوان قهرمانی این فصل از لیگ برتر را به دست آورد. 

شهرداری گرگان در سه فصل گذشته لیگ برتر ایران، عنوان قهرمانی را به دست آورده بود و به این ترتیب نتوانست چهارمین قهرمانی متوالی خود در لیگ را جشن بگیرد و با عنوان نایب قهرمانی، به کار خود در این فصل پایان داد.

نتایج ۵ بازی سری فینال لیگ برتر به شرح زیر رقم خورد:

شهرداری گرگان ۷۹ - ۸۶ طبیعت

شهرداری گرگان ۱۰۵ - ۸۲ طبیعت

طبیعت ۹۵ - ۹۹ شهرداری گرگان 

طبیعت ۸۶ - ۸۲ شهرداری گرگان 

شهرداری گرگان ۹۴ - ۹۹ طبیعت

انتهای پیام

نظر شما