شناسهٔ خبر: 67272528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳۰ طرح عمرانی در مرزهای شلمچه و چذابه برای تردد زائران اربعین اجرا شد

اهواز- ایرنا- رییس ستاد اربعین کشور از اجرای ۱۳۰ طرح عمرانی برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد و گفت: اجرای این تعداد طرح، بی شک نویدبخش یک اربعین خوب در استان خوزستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار مجید میراحمدی روز چهارشنبه در ستاد اربعین خوزستان اظهار کرد: به طور قطع با برنامه ریزی های ستاد اربعین استان و داشتن روحیه جهادی، مسیر تردد زائران به خوبی هموار و اربعین شیرینی برای آنها رقم خواهد خورد.

رییس ستاد اربعین کشور با بیان اینکه ویزای اتباع خارجی غیرمقیم، در کشور محل اقامت آنها صادر می شود گفت: بر اساس تصمیم کشور عراق، امسال حداکثر ۵۰ هزار زائر پاکستانی بالای ۵۰ سال می توانند در مراسم اربعین شرکت کنند.

وی ادامه داد: ما تمایل به تغییر این شرایط داشتیم اما در این زمینه تابع نظر دولت عراق هستیم.

میراحمدی گفت: دولت عراق اقدامات وسیعی را در مرزهای خود شروع کرده و در حال انجام کارهای زیرساختی است به طور مثال، امسال تمام جاده های محل عبور و مرور زائران را زیر پوشش دوربین های کنترل سرعت قرار داده که به کاهش تصادفات کمک می کند همچنین در حال توسعه پایانه های مرزی، نصب سایبان و مهپاش ها است.

وی بیان کرد: اگرچه اربعین امسال همزمان با استقرار دولت جدید است اما همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم، متعهد به انجام مصوبات ستاد اربعین هستند.

میراحمدی گفت: شهید رییسی یک رییس جمهور اربعینی بود و شخصا در جلسات ستاد اربعین حضور داشت که همین موضوع باعث شد تا سال قبل یک اربعین استثنایی داشته باشیم.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما