شناسهٔ خبر: 67272467 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

زاکانی: پیگیر تحقق عدالت هستم

علیرضا قربانی

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با دوری از مردم و در اتاق‌های دربسته نمی‌شود برای کشور تجویز درستی انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در همایش اقوام ایرانی اظهار کرد: آنچه انقلاب اسلامی به ما هدیه داد وحدت و همبستگی بود و این همبستگی به همراه قابلیت‌های ما بود.

زاکانی گفت: باید صحبت از عدالت کرد، عدالت یعنی فرصت‌های برابر برای همه ملت ایران داشته باشیم. عدالت یعنی در فرصت برابر هرکسی توانست قله‌های بزرگ را فتح کند مانعی نداشته باشد، عدالت یعنی دستگیری از کسانی که نمی‌توانند در مسابقه بزرگ همپای دیگران بدوند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه جغرافیای کشور و همه استان‌ها باید فرصت‌هایی مبتنی بر قابلیت‌ها داشته باشند، همچنین استان‌هایی هستند که دچار یک جاماندگی هستند و توجه به این استان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

زاکانی اظهار کرد: دولت خدمت، دولت پیگیر تحقق عدالت است و در این دولت برای مردم نباید دغدغه رفاه وجود داشته باشد و همه شرایط باید برای همه وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما ۱۴ بسته ارائه کردیم که می‌تواند گره از زندگی مردم باز کرده و کشور دچار سربلندی شود. ما با تجویزهای غلط گذشته دچار مشکلات شدیم و نتوانستیم از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. تغییرات باید منجر به تحول بزرگی در کشور شود.

زاکانی گفت: وقتی به شهر فارس می‌روید می‌بینید که یک دنیای ادب و یک ظرفیت بزرگی از گردشگری، صنعتی، معادن و مذهبی در این استان حضور دارد و این استان در برخی از سال ها مرتبه اول کشاورزی را به خود اختصاص داده است. وقتی به کهگیلویه و بویراحمد و لرستان می‌آیید می‌بینید شهری پرآب اما در بسیاری از موارد دچار عقب ماندگی شده است. با تمام وجود می‌گویم ۳۱ استان کشور هر یک قابلیت ویژه برای توسعه کشور است.

وی تصریح کرد: هر محل و استانی اقتضائات خاص خود را دارد. باید به طور محلی، درونی و توسط مردم همان منطقه اداره شود و از مرکز برای آن نسخه نپیچیم. دولت مرکزی خود را مکلف به حمایت از استان‌ها می‌داند و این شدنی است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مردم‌سالاری دینی به عنوان هدیه انقلاب اسلامی به همه ایران فقط در حوزه سیاسی خلاصه نمی‌شود. باید مردم بعد از حضور پای صندق‌های رای، بر مسئولان نظارت داشته و نسبت به آنان امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

زاکانی یادآور شد: امروز اقتصاد اختصاصی شده و عده‌ای به‌ بهانه خصوصی‌سازی منابع کشور را در دست گرفته‌اند که باید اصلاح شود و اقتصاد کشور در اختیار مردم قرار گیرد. عده‌ای که برای مردم گردن‌افرازی می‌کنند باید خاضع ملت شوند. این عده حتی یارانه هم می‌گیرند و خجالت هم نمی‌کشند.

وی با بیان اینکه باید در مسیر عدالت و پیشرفت گام‌های بلندی برداریم، اظهار کرد: این امر باید توسط مردم ایران رخ دهد. کشور ظرفیت‌های زیادی دارد که باید به آن توجه کنیم تا سبب رشد ایران اسلامی شود. باید به ظرفیت‌های استانی توجه کنیم و باید بر هر استانی یک سند و افقی دیده شود که مبتنی بر توانایی‌های مردمی باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: دولت شهید رئیسی، کشور را از یک نقطه بحرانی گرفت و امروز افق‌های روشنی فراروی ماست. مشکل ما این است آنچه فرمایش ولی و خواست جامعه است را عمل نمی‌کنیم. باید در مسیر پیشرفت گام برداریم. میدان‌دار این عرصه مردم هستند.

زاکانی اظهار کرد: از وجوه استقلال، توجه به امنیت غذایی است. استان‌های زاگرس‌نشین ستون فقرات تامین امنیت غذایی را برعهده دارد. با دوری از مردم و در اتاق های در بسته نمی شود برای کشور تجویز درست صادر کرد.

انتهای پیام

نظر شما