شناسهٔ خبر: 67272345 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

روابط نظامی روسیه و ارمنستان حفظ می‌شود

ایرنا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که این کشور همچنان روابط خود را در حوزه نظامی با ارمنستان حفظ کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت که مسکو گفت‌وگوی مداوم با ایروان در مورد مسائل دفاعی را حفظ می‌کند.

وی افزود: روسیه همچنان تماس خود را با ارمنستان در حوزه نظامی و تکنیکی فنی حفظ کرده است و هیچ شکایتی از سوی طرف ارمنی دیده نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که در حال حاضر تحویل محصولات نظامی به کشورهای خارجی از روسیه با در نظر گرفتن نیازهای ویژه عملیات نظامی انجام می‌شود.

زاخاروا تصریح کرد: در مورد انواع خاصی از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی محدودیت‌هایی وجود دارد که تنها به ارمنستان مربوط نمی‌شود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین ماه گذشته اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با خروج نیروهای روسی و مرزبانان از مناطق مختلف ارمنستان به درخواست ایروان موافقت کرده است.

این اعلامیه به دنبال خروج نزدیک به ۲هزار نیروی حافظ صلح روسی از داخل و اطراف منطقه قره باغ کوهستانی صورت می‌گیرد که جمهوری آذربایجان در سپتامبر سال گذشته این منطقه را به خاک خود بازگرداند.

ارمنستان از مرزبانان روسیه خواسته است که از ابتدای ماه اوت این کشور را ترک کنند.

پسکوف، سخنگوی گفت که پوتین و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در نشست خود در مسکو درباره خروج نظامیان روسیه از این کشور به توافق رسیدند.

نظر شما