شناسهٔ خبر: 67272061 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نقش سیاست مالی در گسترش دستاوردهای هوش مصنوعی

راهله بختياری

صندوق بین‌المللی پول (IMF) اعلام کرد سیاست‌های مالی می‌تواند به گسترش دستاوردهای هوش مصنوعی (AI) به نفع بشریت کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، صندوق بین‌المللی پول در مقاله خود با عنوان نقش سیاست‌های مالی در گسترش سود حاصل از هوش مصنوعی مولد گفت: سیاست مالی نقش مهمی در حمایت از توزیع برابرتر سود و فرصت‌های حاصل از هوش مصنوعی مولد دارد، اما این امر مستلزم ارتقا قابل توجهی در سیستم های حمایت اجتماعی و مالیات در سراسر جهان است.

این مقاله به بحث این مورد می‌پردازد که چگونه می‌توان از سیاست‌های مالی برای هدایت فناوری و استقرار آن به روش‌هایی استفاده کرد که به بهترین نحو به بشریت خدمت و در عین حال از بازار کار منفی و اثرات توزیعی برای گسترش دستاوردها جلوگیری می‌کند.

این آژانس مالی گفت فناوری‌های جدید هوش مصنوعی دارای پتانسیل بسیار زیادی برای افزایش بهره‌وری و بهبود ارائه خدمات عمومی هستند، اما سرعت و مقیاس این تحول همچنین نگرانی‌هایی را در مورد از دست دادن شغل و نابرابری بیشتر ایجاد می‌کند.

این مقاله توصیه می‌کند که دولت‌ها باید رویکردی سریع اتخاذ کنند که آنها را برای سناریوهای بسیار مخرب با توجه به عدم اطمینان در مورد آینده هوش مصنوعی آماده کند.

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای گفت: درس‌هایی از موج‌های اتوماسیون گذشته و مدل‌سازی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که بیمه بیکاری سخاوتمندانه‌تر می‌تواند تاثیر منفی هوش مصنوعی بر کارگران را کاهش دهد و به کارگران اجازه دهد مشاغلی بیابند که با مهارت‌های آنان همخوانی بیشتری داشته باشد.

همچنین آموزش مبتنی بر بخش‌های مختلف، کارآموزی و برنامه‌های ارتقاء مهارت و مهارت‌آموزی جدید می‌تواند نقش بیشتری در آماده‌سازی کارگران برای مشاغل عصر هوش مصنوعی داشته باشد.

بیزنس گزارش کرد، برای کارگرانی که با بیکاری طولانی‌مدت یا کاهش تقاضای نیروی کار محلی به دلیل اتوماسیون یا تعطیلی صنعت مواجه شدند، برنامه‌های جامع کمک‌های اجتماعی مورد نیاز خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما