شناسهٔ خبر: 67271951 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

طرح دسترسی کتاب در سیستان و بلوچستان از طریق کتابخانه سیار پیگیری می‌شود

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت در سیستان و بلوچستان و عدم دسترسی آسان مردم به کتاب، طرح دسترسی کتاب از طریق کتابخانه سیار در این استان پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی رمضانی   اظهار کرد: یکی از اقدامات دولت مردمی و رئیس جمهور شهید در سفرهای استانی پیگیری مشکلات فرهنگی بود و ما موظفیم راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

وی افزود: در دیدار با مسوولان و کتابداران سیستان و بلوچستان از وضعیت شبکه کتابخانه‌ای این استان مطلع شدیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: آنچه که شایسته سیستان و بلوچستان است، تاکنون محقق و اتفاق نیفتاده بنابراین ما باید تلاش بیشتری برای تامین فضا و سرانه فرهنگی، دسترسی مردم به کتاب، کتابخانه و ترویج کتابخوانی انجام دهیم.

وی بیان کرد: طرح کتابخانه استاندارد در زاهدان وجود دارد و نظر ما بر این بود که این طرح به کتابخانه مرکزی سیستان و بلوچستان تبدیل شود که بودجه این طرح را در دولت پیگیری و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

رمضانی خاطرنشان کرد: با نظر رئیس جمهور شهید مقرر شد ۲۰۰ دستگاه سیار در اختیار شبکه کتابخانه‌های عمومی کشور با اولویت سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باز طراحی فضاهای موجود کتابخانه‌ای در سیستان و بلوچستان را پیگیری و امیدواریم در اولین فرصت اقدامات اجرایی و عملیاتی انجام شود تا شاهد یک کتابخانه با طراحی جدید در زاهدان باشیم.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: معتقدیم که توسعه شبکه کتابخانه‌ای نیاز به یک همت فراگیر درون استانی دارد و در کل کشور این فضا شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اولویت بندی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد از این حیث عقب افتاده‌ایم و تلاش می‌کنیم با انگیزه‌ای که وجود دارد این عقب ماندگی جبران شود.

نظر شما