شناسهٔ خبر: 67271847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه استان همدان در سال گذشته به ۱.۶ همت رسید

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: در سال گذشته میزان خسارت پرداختی شرکت های بیمه استان ۱.۶ همت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حسن پیمانی امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان، ۲۱ شرکت بیمه با ۳۱ شعب و ۷۰۴ نمایندگی در استان همدان فعالیت دارند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حق بیمه شرکت‌های تولیدی نزدیک به ۳ همت بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین شرکت‌های بیمه در سال گذشته نزدیک ۱.۶ همت خسارت پرداخت کردند که ۵۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه بیمه شخص ثالث با ۴۲ درصد و بیمه‌های درمان با ۲۳ درصد و عمر با ۱۷ درصد سهم رشته‌های عمده از پرتفوی حق بیمه استان در سال گذشته بودند، ۸ شرکت بیمه در بانک‌های استان سپرده دارند که لازم است جهت توسعه اقتصادی مابقی شرکت‌های بیمه نیز منابع خود را در استان سرمایه‌گذاری کنند.

پیمانی اضافه کرد: به عنوان اولین استان و پایلوت در کشور از سال ۱۴۰۱ ارزیابی شرکت‌های بیمه را با تدوین و طراحی کارنامه عملکردی تخصصی آغاز کردیم و در کارنامه‌های عملکردی شرکت‌های بیمه مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی، همچنین میزان توانگری مالی، چگونگی رسیدگی به شکایات مردمی، میزان سپرده‌گذاری در استان و سهم از بازار مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ارزیابی شرکت‌های بیمه ارائه خدمات بهتر در زمان مطلوب به همشهریان و هم استانی‌ها است.

نظر شما