شناسهٔ خبر: 67271487 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

بخش مهمی از مصوبات دوره اخیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مباحث مطرح شده در شورای هنر بود

جلسه شورای هنر امروز چهارشنبه (۳۰ خرداد) با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای هنر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در این جلسه ضمن تبریک عید غدیر گفت: انشاالله هفته آینده هشتم تیرماه انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می شود؛ در کنار آن برنامه‌های اربعین شهادت شهید رئیسی و همراهانشان برگزار می شود؛ برنامه اصلی پنج شنبه در تهران و محل مصلای تهران صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: البته همزمان در سایر نقاط کشور نیز مراسم برگزار می‌شود، این مراسم اربعین با درنظر گرفتن روز شهادت به عنوان مبدا زمانی است از طرفی اگر مبدا زمانی تعیین اربعین شهدای خدمت را از زمان تدفین در نظر بگیریم مصادف با سه شنبه دوازدهم تیرماه می شود که در مشهد مقدس برنامه هایی برگزار می شود.

وی افزود: دستگاه های فرهنگی هنری که عضو این جلسه هستند برای برپایی هرچه بهتر این مراسم کمک کنند.

رئیس شورای هنر تصریح کرد: روز گذشته جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد که در آن چند مورد از اسناد تصویب شده در شورای هنر مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آن می‌توان به تصویب سند بنیاد پویانمایی و اعضای هیأت امنای بنیاد پویانمایی اشاره کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه سند معماری و شهرسازی نیز در کارپوشه اعضای شورا قرار گرفت، ادامه داد: برگزاری جشنواره فجر هنر معماری و تشکیل اداره‌کلی در معاونت امور هنری با همین نام نیز جزء دیگر موضوعات بود.

وزیر فرهنگ گفت: سعی داریم معماری را به جایگاه هنری خود بازگردانیم تا آن را از نگاه ماشینی جدا کرده و متناسب با فرهنگ کشورمان جلو بریم.

وی افزود: اصناف فرهنگی نیز به مرحله ابلاغ نهایی رسیده است و دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری آن را توشیح کردند.

رئیس شورای هنر گفت: مجموعه مصوباتی که شورای هنر در این دوره داشته، قابل اعتناست و موجب شد در این زمینه اتفاق بسیار مهمی رخ دهد؛ بخش مهمی از مصوبات یکسال اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مباحثی بود که در شورای هنر مطرح شده بود.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: روز گذشته بنیاد بین‌المللی شهید رئیسی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

وزیر فرهنگ درباره تصویب اساسنامه شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق جمهوری اسلامی ایران، گفت: این اساسنامه جزء مهمترین اقدامات و زیرساخت هایی است که در این دوره فراهم شده و جهشی جدی و متناسب با اقتضائات فن‌آورانه جدید است؛ به همین دلیل ظرفیت های کشور را برای آن بسیج می کنیم.

وی افزود: برای اینکه این امر نظم پیدا کند مجموعه هایی که متقاضی این کار هستند در قالب موسسه فرهنگی مجوز دریافت می‌کنند چون انتظام‌بخشی به این امر خیلی اهمیت دارد، دکتر ایمانی خوشخو را نیز به عنوان نماینده ویژه برای این امر در نظر گرفته‌ایم.

گفتنی است، در این جلسه طرح تحول آموزش هنر در هنرستان های هنرهای زیبای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی معاونت امور هنری ارائه و در همین راستا مقرر شد سند جامع  آموزش‌های هنری در تمامی هنرستان های کشور در دستور قرار گیرد.

نظر شما