شناسهٔ خبر: 67271411 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مراسم قرائت سوگندنامه روسای فدراسیون‌های تنیس و انجمن‌های ورزشی

کیومرث هاشمی: تمامی برنامه‌های برون‌مرزی فدراسیون‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد

وزیر ورزش و جوانان گفت: از سال گذشته تلاش شده به بهترین شکل ممکن، اعتبارات تخصیصی به فدراسیون‌ها پرداخت شود، به طوری که با تفاهمنامه‌ای که با فدراسیون‌ها انجام داده‌ایم، اکثر فدراسیون‌ها به صورت میانگین تا ۸۰ درصد اعتبارات‌شان افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز چهارشنبه ۳۰ خردادماه با حضور وزیر ورزش و جوانان، ضمن مراسم قرائت سوگندنامه دو رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی و تنیس حکم ریاست این فدراسیون‌ها توسط کیومرث هاشمی به آن‌ها اعطا شد.

کیومرث هاشمی با بیان اینکه شفافیت امور باید سرلوحه کار فدراسیون‌ها قرار بگیرد، گفت: در وزارت ورزش اعتقاد داریم، شفافیت سرلوحه کار است. از ابتدا اعلام کردیم هر کسی که سرپرست فدراسیون می‌شود نمی‌تواند کاندیدا شود. هرچند این موضوع در هیچ کجای اساسنامه ذکر نشده است اما به دنبال شفافیت و اعتمادسازی بودیم و بالطبع رضایت خانواده ورزش را نیز درپی داشت.

وی با تاکید بر ایجاد فضای رقابتی سالم در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: بی‌تردید هر کاندیدایی برای رسیدن به ریاست فدراسیون رایزنی‌هایی را انجام می‌دهد. این ذات انتخابات است، بنابراین بعد از برگزاری مجامع انتخاباتی باید گذشته فراموش شود و فقط به نفع فدراسیون و ورزشکاران قدم برداشت. در این راستا صداقت حرف اول را می‌زند و اگر صداقت داشته باشید جامعه ورزش به شما اعتماد می‌کند.

هاشمی پرهیز از باندبازی و گروه گرایی و اقدامات سیاسی را مورد تاکید قرار داد و خطاب به حاضران گفت: ضمن بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌ها، از هر آن چیزی که باعث رشد و تقویت فدراسیون می‌شود، بهره‌مند شوید.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش انتخاب اعضای هئیت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اعضای مجمع پس از انتخاب رئیس فدراسیون، باید هرچه زودتر درخصوص سایر ارکان فدراسیون از جمله اعضای هئیت رئیسه تصمیم گیری کنند تا فدراسیون کار خود را باقدرت آغار کند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین استفاده بهینه از تخصیص‌های مالی به فدراسیون‌های ورزشی را مورد توجه قرارداد و گفت: اعتباری که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌دهد یک کمک است. در کنار این موضوع فدراسیون می‌تواند درآمدزایی کند و هزینه‌های خود را پرداخت کند. در اساسنامه فدراسیون‌ها این موضوع آمده است که عزیزان‌مان می‌بایست درخصوص افزایش توان مالی خود تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش حاکمیتی فدراسیون‌های ورزشی این نکته را متذکر شد که در اعزام‌ها دقت نظرلازم صورت گرفته و چنانچه تصمیم به حضور تیمی در یک رویداد بین‌المللی بود به بهترین شکل، اعتبارت تخصیصی، هزینه شود.

هاشمی اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار ورزش را از اولویت برنامه‌ای و اهداف وزارت ورزش و جوانان دانست و افزود: تفاوت ما با سایر کشور نگاه ویژه به مسائل فرهنگی و اخلاقی است، بنابراین می‌بایست تمامی برنامه‌های برون‌مرزی پیوست فرهنگی داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان درادامه سخنانش به اقدام فرهنگی تیم ملی فوتسال کشور در اهدا کاپ قهرمانی به شهید الداغی اشاره کرد و گفت: این اقدام به قدری ارزشمند بود که سه روز پس از حضور تیم ملی در کشور، مقام معظم رهبری ملی پوشان فوتسال کشورمان را به حضور پذیرفتند.

وی با تاکید بر کنترل و مدیریت هزینه‌ها، شفافیت مالی را مورد توجه قرار داد و گفت: از سال گذشته تلاش شده به بهترین شکل ممکن، اعتبارات تخصیصی به فدراسیون‌ها پرداخت شود، به طوری که با تفاهمنامه‌ای که با فدراسیون‌ها انجام داده‌ایم، اکثر فدراسیون‌ها به صورت میانگین تا هشتاد درصد اعتباراتشان افزایش داشته است. به عنوان مثال تنیس ۲۰۴ درصد رشد داشته و انجمن‌های ورزشی نیز ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

هاشمی همچنین در این جلسه رسانه را یک فرصت برای جامعه ورزش تلقی کرد و اظهار کرد: باید با رسانه‌ها ارتباط گرفت و از وجود رسانه‌ها به بهترین شکل استفاده کرد، چون رسانه‌ها می‌توانند در رشد و ‌پیشرفت رشته‌های ورزشی تاثیر گذار باشند.

در این نشست سید محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گزارشی از برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی ارائه کرد و دلیل تأخیر در برگزاری مراسم اهدای حکم رییس فدراسیون تنیس را برگزاری همزمان این مراسم با اعطای حکم رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی اعلام کرد.

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، علیرضا پسندیده مدیرکل حوزه وزارتی، نامنی مدیرکل دفتر مشترک فدراسیون‌های ورزشی و معتمدکیا مدیر کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما