شناسهٔ خبر: 67271407 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برق ۱۶ اداره پرمصرف سیستان و بلوچستان قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: برق ۱۶ دستگاه پرمصرف این استان به دلیل رعایت‌ نکردن دستورالعمل اعلام شده، با اخطار قبلی قطع شد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: برق ۱۶ دستگاه پرمصرف این استان به دلیل رعایت‌ نکردن دستورالعمل اعلام شده، با اخطار قبلی قطع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ محمد رئیسی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی مصرف برق به ویژه در بخش ادارات، اظهار کرد: با توجه‌ به اخطارهای قبلی نسبت به رعایت دستورالعمل نحوه صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق، این مراکز نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده که برق آن‌ها قطع شد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح پایش مصرف برق ادارات سیستان و بلوچستان پنج مرکز نیز اخطار قطع برق دریافت کردند، افزود: طبق مصوبه هیات دولت، ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی وابسته به دولت و دستگاه‌های غیروابسته به دولت که خدمات عمومی ارائه می‌کنند مکلف‌اند به ۳۰ درصد کاهش مصرف برق در ساعات اداری و ۶۰ درصد کاهش مصرف بعد از ساعت اداری اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به‌ صورت روزانه پایش و بازرسی از ادارات توسط کارکنان شرکت توزیع نیروی برق این استان انجام می‌شود، گفت: کارکنان این شرکت ضمن ارائه راهکارهای مدیریت مصرف برق به ادارات و مراکز پرمصرف، در نوبت اول هشدار، در صورت عدم کاهش مصرف تا سقف تعیین شده اخطار کتبی و در صورت ادامه این اقدام برق مراکز پر مصرف را قطع خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از قطع برق اداره، مدیر مربوطه باید نسبت به ارائه تعهدنامه کتبی مبنی بر رعایت سقف تعین شده در دستورالعمل هیات وزیران اقدام تا برق وصل شود و در صورت تکرار مجدد این روند، برقشان از راه دور قطع می‌شود و مشخصات مدیر و دستگاه مربوطه که برق آن قطع شده کتباً در اختیار سازمان بازرسی قرار می‌گیرد.

نظر شما