شناسهٔ خبر: 67271221 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سالن سینمایی محراب قم افتتاح شد

سالن سینمایی کانون فرهنگی تربیتی محراب امروز در منطقه پردیسان شهر قم افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، طی مراسمی با حضور قادر آشنا معاون مطالعات و فناوری نوین سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی مدیر کل توسعه فناوری سینمایی، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و مشتاقان سینما، سالن سینمایی «محراب» کانون فرهنگی تربیتی محراب امروز در شهرک پردیسان افتتاح شد.

معاون توسعه مطالعات و فناوری نوین سازمان سینمایی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به نهضت توسعه زیرساخت سینمایی در دولت سیزدهم عنوان کرد: سازمان سینمایی در راستای سیاست‌های خود مبنی بر توسعه زیرساخت‌های سینمای ایران تاکنون موفق شد ۲۸۱سالن سینما به ظرفیت سالن‌های سینما اضافه کند.

وی ادامه داد: به عبارتی از شروع کار دولت سیزدهم تعداد سالن‌های فعال سینمایی از۵۷۳ به ۸۵۴ سالن سینما رسیده که چنین جهشی بی‌سابقه بوده است. در حقیقت کمیسیون ماده ۸ به ۸۵۴ سالن مجوز فعالیت داده است. در کنار ۱۵۷ سالن جدید در بخش خصوصی مجوز ساخت و ساز گرفته‌اند که اگر اتفاقی در روند ساخت‌شان نیفتد تا پایان سال افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر این تعداد را جمع بزنیم تا پایان سال ۱۴۰۳ به عدد ۹۹۵ می‌رسیم. البته این بین مجتمع‌های فرهنگی_ هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم هستند که در تلاشیم برخی از آنها را به سینما تبدیل کنیم.

به گفته وی، طراحی و پیش بینی رئیس سازمان سینمایی در این دوره این بوده که مسیر را در حوزه زیرساخت به گونه ای طی کنیم تا در پایان دولت سیزدهم از عدد ۱۰۰۰ سالن هم عبور کنیم، البته، بدیهی است تحقق بخشی از این افق در دولت چهاردهم صورت خواهد گرفت.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با بیان اینکه جهش زیرساختی سینما در این دوره با هم افزایی بخش های خصوصی، دولتی و ارگانی محقق شده است ادامه داد: به طور قطع، دستیابی به ۸۵۴ سالن و این چشم انداز امیدبخش در راستای سیاست‌های سازمان سینمایی، بدون حمایت شخص اقای خزاعی رئیس سازمان سینمایی، اقدامات و تلاش های موسسه سینماشهر و همکاری ادارات کل ارشاد و دستگاه های اجرایی استان ها ممکن نمی شد. 

وی اضافه کرد: حمایت از بخش خصوصی در راستای حفظ سالن‌های نمایش فیلم، راه‌اندازی و فعال شدن سالن‌های موجود علی‌الخصوص در مناطق محروم و کم‌برخوردار و بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت، در اولویت سیاست‌های سازمان و معاونت توسعه فناوری و مطالعات قرار داشته است.

گفتنی است سینما محراب مجهز به به روزترین تجهیزات پخش فیلم و با ظرفیت ۱۱۵ صندلی آغاز بکار کرده است. اهالی شهرک پردیسان می‌توانند از طریق سامانه سمفا بلیط جدیدترین فیلم‌های سینمایی در حال اکران را تهیه و در این سینما به تماشا بنشینند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما