شناسهٔ خبر: 67271133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

انصراف زاکانی از انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد؟/ ویدئو

«علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اظهارات خود اخیر خود، احتمال کناره‌گیری خود از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را افزایش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، «علیرضا زاکانی» در خصوص احتمال کناره‌گیری از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: «خودم را توانمندتر از دیگران می‌دانم. اقبال مردم به هرکسی بود، او کاندیدای نهایی جبهه انقلاب است.»

«علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اظهارات خود اخیر خود، احتمال کناره‌گیری خود از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را افزایش داد و گمانه‌‌زنی‌ها مبنی بر کناره‌گیری کاندیداهای کاندیداهای اصول‌گرا به نفع یک کاندیدا را تقویت کرد.

 «علیرضا زاکانی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست مطبوعاتی خود، اظهار داشت: «امروز بیش از ۴۵ سال است که تجربه حکمرانی برای تلاش و کوشش و خدمت به مردم و آبادانی کشور داشتیم. طی این مسیر، تجارب خوب و موفقی داشتیم و از طرفی هم ناکامی‌هایی وجود داشته است. رئیسی جهت دولت را اصلاح کرد و اقدامات اصلاحی را هم در کشور آغاز کرد اما دست تقدیر الهی جور دیگر رقم خورد.»

او گفت: «چالش‌هایی داریم که مربوط به معیشت، مسکن، اشتغال، سلامت مردم است. در کنار آن در کشور یک امکانات گسترده‌ای را برای آبادانی و پیشرفت داریم که باید با جدیت به سمت عینیت‌بخشی به آن‌ها برویم و کشور را آباد کنیم تا از ایران، یک ایران قوی در عرصه بین‌الملل و یک الگوی کامل جهت استفاده دیگران، تکثیر و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.»

«علیرضا زاکانی»، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: «اگر خطری جهت‌گیری دولت رئیسی را به خطر بیندازد، دوستان جبهه انقلاب باید با هم تفاهم کنند. احتمال دارد جریان ارتجاع‌طلب به توفیق نرسد و ضرورت ندارد اجماع کنیم.»

زاکانی تصریح کرد: «خودم را توانمندتر از دیگران می‌دانم. اقبال مردم به هرکسی بود او نامزد نهایی جبهه انقلاب است.»

پاسخ علیرضا زاکانی به سوالی در خصوص کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری

«علیرضا زاکانی» در پاسخ به سوالی در خصوص انصراف گفت: «اگر خطری جهت‌گیری دولت رئیسی را به خطر بندازد، همه دوستان جبهه انقلاب باید با هم به تفاهم برسند.»

زاکانی برای کنار کشیدن آماده شد؟

«علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشست رسانه‌ای خود گفت: «بنده ایده‌های خودم را موثرتر و خودم را توانمندتر می‌دانم اما نهایتاً اقبال مردم به سمت هرکس بود، او نامزد نهایی است.»

با این اظهارات، «علیرضا زاکانی» پس از «امیرحسین قاضی‌زاده« برای دومین انتخابات متوالی ریاست جمهوری، پالس‌های کنار کشیدن را علنا اعلام کرد.

زاکانی گفت: «این همه هزینه رسانه‌ای و زمانی صرف کاندیداهایی می‌شود که از فرصت انتخابات برای دادن وعده‌های پوچ (بنزین ۱۵۰۰ تومانی/‌توزیع گوشت) یا حمله‌های تند به غایبان (مثال لازم دارد؟) استفاده می‌کنند.»

سیگنال مجدد زاکانی برای انصراف از انتخابات ریاست جمهوری

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اظهارات خود، احتمال کناره‌گیری خود از کاندیداتوری از انتخابات ریاست جمهوری را افزایش داد.

«علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اگر خطری جهت‌گیری دولت شهید رئیسی را به خطر بیندازد، همه دوستان جبهه انقلاب باید تفاهم کنند. پس از مناظرات تصمیم‌گیری شود.»

زاکانی در پاسخ به سوالی در مورد این‌که اگر در جبهه انقلاب به تصمیمی برای اجماع اتخاذ شود آیا تا پایان رقابت خواهید کرد، گفت: «اگر خطری جهت‌گیری دولت رئیسی را به خطر بیندازد همه دوستان جبهه انقلاب باید تفاهم کنند. پس از مناظرات تصمیم‌گیری شود.»

او ادامه داد: «بالطبع این مسئله بعد از مناظرات محل تصمیم است؛ اصلا ممکن است این جریان ارتجاع‌طلب به توفیق نرسد و دیگر لزومی به کنار رفتن کاندیداهای جبهه انقلاب از گردونه رقابت‌ها وجود نداشته باشد. به هر حال، بعد از مناظرات مشخص می‌شود چه کسی جلو است.»

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: «در شرایط فعلی خودم را به نسبت سایر کاندیداها ارجح و توانمندتر می‌دانم و معتقدم ایده‌ها و سابقه کاری‌مان قابل مقایسه با دیگران است و حتما اقبال مردمی را هم خواهم داشت اما به هر حال، اینکه از الان حرف انصراف یا کناره‌گیری مطرح شود، درست نیست. رقابت بین کاندیداها در شرایط فعلی جدی است و مصلحت نهایی را اقبال مردم مشخص می‌کند.»

زاکانی تاکید کرد: «ممکن است جریان ارتجاع‌طلب اصلاً به توفیق نرسد. معتقدم با کار کارشناسی، ما حتماً اقبال جبهه مردم را داریم و نهایتاً اقبال مردم هرکس بود همان فرد رئیس جمهور است. به امید خدا از اقبال برخوردارم. بعد از مناظرات مشخص می‌شود چه کسی جلو است. خود را توانمندتر از بقیه می‌دانم. معتقدم ایده‌ها و موارد و سابقه کاری من، این را نشان می‌دهند؛ حتماً اقبال جبهه مردم را به همراه خواهم داشت. رقابت‌مان جدی است و تا انتها باقی خواهیم ماند.»

منبع: مهر

نظر شما