شناسهٔ خبر: 67270896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تداعی یک روستا در دل شهر قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم مجموعه دمنوش‌خانه بوستان علوی را تداعی کننده یک روستا در دل شهر قم دانست.

صاحب‌خبر -

پیام جوادیانُمدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم در آیین بهره‌برداری از باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه بوستان علوی با هدف ایجاد بستر‌های نشاط اجتماعی مبتنی فرهنگ ایرانی و اسلامی با محوریت خانواده، اظهار کرد: حدود یک ماه پیش یک مجموعه بسیار بزرگ در شهر قم به نام شهربازی «سرزمین شادی» افتتاح شد و در کمتر از یک ماه مجموعه فاخری همچون «ارگ شمعدانی» ایجاد شده است که به زائران و همه شهروندان شهر قم تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه همه این طرح‌ها در راستای تقویت نشاط اجتماعی مردم قم و زائران است تا در کنار استفاده از معنویات در شهر قم بتوانند به تفریحات سالم بپردازند، افزود: این مکان حدود ۶۰۰۰ مترمربع است که در گذشته به‌عنوان باغ وحش فعالیت می‌کرد و طی سال‌های اخیر وضعیت نامطلوبی داشت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی بازدید‌هایی که انجام گرفت تصمیم بر آن شد تا یک مجموعه باغ گیاهان دارویی و مجموعه سنتی ایرانی-اسلامی در چنین مکانی راه‌اندازی شود.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ تشریفات قانونی این کار انجام و سرمایه‌گذار این مجموعه انتخاب شد.

جوادیان با تاکید بر اینکه این مجموعه یک مجموعه گیاهان دارویی است و ۲۸ حجره به صورت سنتی در آن ساخته شده است، گفت: از بخش‌های این مجموعه، باغ گیاهان دارویی با بیش از ۱۸۰ گونه گیاهان دارویی است.

وی ادامه داد: قسمت سیاه چادر و بخش گلخانه گیاهان دارویی که عرضه گیاهان دارویی را به شهروندان ارائه می‌دهد؛ حکیم خانه، قسمت عطاری سنتی و غرفه صنایع‌دستی از دیگر بخش‌های این مجموعه است که یک مجموعه کامل و تداعی‌کننده یک روستای اصیل در دل شهر است.

 

نظر شما