شناسهٔ خبر: 67270874 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گزارش تصویری| قطر در دل جزیره المها موزه‌ای غول‌پیکر می‌سازد

استودیوی Herzog & de Meuron طرحی برای موزه لوسیل در جزیره المها در قطر ارائه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این موزه قرار است به‌عنوان یک مرکز فرهنگی، فضایی برای کاوش‌های هنری د قطر ایجاد کند. هدف آن تشویق تبادل فرهنگی و ارتباطات تاریخی بین ملت‌ها است.

این موزه میزبان فضاهای مختلفی برای نمایشگاه‌ها، برنامه‌های آموزشی، تحقیقات و رویدادهای عمومی است. این طرح به گونه‌ای است که با الهام از چشم‌انداز بومی جزیره، با محیط اطراف آن ترکیب می‌شود. فرم معماری آن، شبیه به یک کره کوتاه است که تا حدی در زمین فرو رفته است و با محیط ساحلی، زمینه آن، ادغام می‌شود.

این موزه در انتهای جنوبی جزیره قرار دارد؛ دیوار مملوء از درختان در اطراف این موزه، بازدیدکنندگان را با فضای سبز همراه می‌کند.

این سازه از سه کره متقاطع تشکیل شده است که حجم آن را به دو قسمت مجزا شکل می‌دهد؛ یکی شبیه ماه کامل و دیگری یک هلال ماه که از همتای کامل خود جدا شده است. بین این اشکال، یک خیابان داخلی هلالی شکل قرار دارد که نور خورشید از سقف مجموعه به آن می‌تابد و ورودی‌های موزه را به لابی مرکزی و سایر فضاهای عمومی مانند کتابخانه، سالن، فروشگاه، کافه و نمازخانه وصل می‌کند.

پنجره‌های عمیق فرورفته در نما به نور روز اجازه می‌دهند تا با فیلتر به فضای داخلی بتابند و در عین حال از تابیدن نور مستقیم خورشید جلوگیری می‌کند و چشم‌اندازی از دریای اطراف و شهر لوسیل را فراهم می‌کند. علاوه بر این، تراس‌های قابل دسترس و محوطه‌سازی شده در مجموعه قرار دارد.

این ساختمان شامل فضاهای خاص زیادی است؛ پلکان گچی مرکزی، نمازخانه، کتابخانه با پانل‌های چوبی و سالنی برای ارتباط که دارای طیف وسیعی از مواد مانند چوب، منسوجات، فلزات و کاشی‌های سرامیکی است. همکاری با صنعتگران محلی و منطقه‌ای، ارتباط مستقیم با افراد محلی، حفظ تجارت تاریخی و تقویت تبادل فرهنگی را تضمین می‌کند.

منبع: designboom

۲۲۷۲۲۷

موزه لوسیل موزه لوسیل موزه لوسیل موزه لوسیل موزه لوسیل موزه لوسیل موزه لوسیل موزه لوسیل موزه لوسیل موزه لوسیل موزه لوسیل موزه لوسیل موزه لوسیل

برچسب‌ها:

نظر شما