شناسهٔ خبر: 67270503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰۰ کیلومتر راه عشایری لرستان در دولت سیزدهم مرمت شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری این استان طی فعالیت دولت سیزدهم مرمت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ نورمحمدی روز چهازشنبه در جلسه شورای عشایری با حضور رییس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به عملکرد ۳۳ ماهه دولت سیزدهم در خصوص راه شکافی جاده های عشایری ، مرمت و نگهداری این راه ها افزود: ۵۱ دهنه پل و آب نما نیز طی این مدت احداث شده است.

وی اشاره به آبرسانی به ۳۸ کانون عشایری طی فعالیت دولت سیزدهم در لرستان تصریح کرد: ۱۴۲ متر لوله کشی در این راستا انجام و ۷۲۰ مترمکعب منبع ذخیره آب احداث شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان ادامه داد: ۱۰۴ تانکر ۲ هزار لیتری نیز برای تامین آب در اختیار عشایر استان قرار داده شده است.

نورمحمدی یادآور شد: همچنین بیمه اجتماعی عشایر یکی از اقدامات بزرگ در کشور بود که هم اکنون هفت هزار و ۴۰۰ خانوار در استان مستمری دریافت می کنند و طی فعالیت دولت سیزدهم نیز سه هزار و ۱۱۶ خانوار جدید بیمه اجتماعی شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۸ دستگاه پنل خورشیدی نیز بین عشایر مناطق صعب العبور توزیع و ۶۳ هزار متر لوله پلی اتیلن در نمره های مختلف بین آنان توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان بیان کرد: تاکنون ۷۸۷ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه های مختلف به عشایر استان پرداخت شده است ، همچنین پارسال ۳۲ هزار تن علوفه به صورت نقد و نسیه در اختیار آنها قرار داده شد و طی سه ماهه امسال ۶ هزار تن علوفه توزیع شده است.

نورمحمدی با اشاره به لزوم راه اندازی فاز دوم کارخانه خوراک دام عشایری شهرستان سلسله عنوان کرد: با توجه به نیاز عشایر به آرد، کارخانه آرد عشایری قرارداد ذخیره ۱۰ هزار تن گندم در سیلوهای سازمان را با اداره کل غله و خدمات بازرگانی منعقد کرده است.

وی افزود: همچنین امسال ۲۰۰ تن برنج و ۱۴ تن گوشت قرمز در بین عشایر استان انجام شده است.

نورمحمدی افزود: لرستان یکی از استان های کوچ نشین و هفتمین استان با ۱۴‌ هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر ۸۳ هزار کوچ نشین است.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام دارند افزود: عشایر استان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز و ۲۹ هزار تن مواد لبنی تولید می کند.

نورمحمدی با اشاره به اینکه ۸۵ هزار هکتار از زمین های زراعی و یک هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات مثمر در اختیار عشایر لرستان است، عنوان کرد: رییس جمهور شهید علاقه بسیاری به عشایر داشته و هر استانی که می رفتند ابتدا با عشایر آن استان دیدار می کردند.

نظر شما