شناسهٔ خبر: 67270401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی:

شمار «سراهای نوآوری» کشور در دولت سیزدهم هفت برابر شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شمار «سراهای نوآوری» این دانشگاه در کل کشور نزدیک به هفت برابر در طول فعالیت دولت سیزدهم افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد اجتماعی است که از طریق ایجاد شبکه نوآوری شامل آموزش‌های فناوری و خلاقیت، مدارس کسب و کار، مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و بهره گیری از زیرساخت های آزمایشگاهی، کارگاهی، تحقیقاتی، تجاری سازی، حقوقی و مالی با تمرکز بر یک حوزه فناورانه منجر به پیشرفت جامعه می‌گردد.

دکتر قباد بهزادی‌پور روز چهارشنبه در نشست دو روزه روسای سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: در سال ۱۴۰۰ و در آغاز به کار دولت سیزدهم، ۱۰ سرای نوآوری در این دانشگاه دایر بود که این میزان اکنون به ۶۷ سرای نوآوری در ۲۸ استان رسیده است.

وی ادامه داد: هم اینک ۱۷۲ مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند که از این تعداد ۷۲ مورد، مرکز رشد اقماری است و حدود ۱۰۰ مرکز دارای مجوز سطح یک تا سه هستند.

مدیر کل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که هم اکنون ۲۴۳ هسته و واحد فناور در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور مستقر هستند، گفت: همچنین این دانشگاه دارای ۱۷۹ شرکت دانش‌بنیان و خلاق است.

بهزادی‌پور ادامه داد: خوشبختانه مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اکنون به نقطه‌ای رسیده‌اند که از حالت هزینه کرد خارج شده و به سوددهی کامل دست یافته اند.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۲ در حوزه شتاب دهی در سراهای نوآوری ۲ هزار و ۳۰۵ رویداد و دوره فناورانه در کل دانشگاه آزادهای سراسر کشور برگزار شده است، در حالی که در سال ۹۹ فقط ۳۶۲ رویداد فناورانه برگزار شده بود.

شمار «سراهای نوآوری» دانشگاه آزاد در دولت سیزدهم هفت برابر شد

نیروی انسانی توانمند ظرفیت مهم دانشگاه آزاد اسلامی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که مهم‌ترین آن نیروی انسانی خوب مستعد و توانمند است و باید این گنجینه‌ها کشف، شناسایی و بهینه استفاده شوند.

دکتر مجید مشکینی افزود: حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سراهای نوآوری تا قبل از سال ۹۷ تنها آموزش محور بود و با اینکه مراکز رشد وجود داشتند اما هدفمند و به عنوان یکی از ماموریت ها و اولویت های این دانشگاه نبود اما از سال ۹۷ به بعد دانشگاه آزاد اسلامی تغییر ریل داد.

وی بیان کرد: سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی اکنون بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع ابنیه دانشگاه را در اختیار خود قرار داده‌اند و بخشی از بودجه دانشگاه به این کار اختصاص داده شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف و مغفول مانده سراهای نوآوری موضوع آموزش است، چراکه اگر آموزش درست و بهینه باشد مهم‌ترین خروجی آن آشنا شدن عمیق افراد و ارکان زیست بوم به موضوع است.

به گزارش ایرنا، نخستین رویداد هم اندیشی روسای سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز شد و فردا،۳۱ خرداد به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما