شناسهٔ خبر: 67270399 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اعضای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم مشخص شد/ 70-60 تقاضا برای چند کمیسیون! + لیست های اولیه

فهرست اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس در حالی اعلام شده است که هنوز تکلیف عضویت تعداد زیادی از نمایندگان در کمیسیون ها مشخص نشده و فرصت اعتراض و امکان جا به جایی نمایندگان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: ترکیب اولیه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

۱۰ خرداد بررسی اعتبار نامه نمایندگان مجلس دوازدهم شورای اسلامی به پایان رسید و روند عضویت وکلای ملت در کمیسیون های تخصصی آغاز شد.

به گفته علیرضا سلیمی حجم تقاضاها برای عضویت در کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون برنامه و بودجه، انرژی، صنایع و امنیت ملی از سقف تعیین شده بالاتر رفته و بعضا به مرز ۶۰-۷۰ تقاضا رسیده است. همچنین در مواردی هم مانند کمیسیون‌های شوراها، فرهنگی و قضایی میزان تقاضاها کمتر از سقف تعیین شده برای کمیسیون های مجلس است.

بر اساس گزارش معاونت قوانین مجلس در امتیازبندی نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌ها ابتدا مدرک تحصیلی و بعد سابقه کاری، اجرایی، نمایندگی ، سابقه عضویت در کمیسیون تخصصی مورد درخواست مد نظر قرار می‌گیرد. چنانچه تعداد متقاضیان برای عضویت در یک کمیسیون خاص همچون کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون امنیت ملی از سقف تعیین شده اعضای آن کمیسیون بالاتر باشد اولویت با کسانی است که امتیاز بیشتری برای عضویت در این کمیسیون‌ها داشته باشند.

به گفته اکبر رنجبرزاده برای حل مشکل درخواست بالای نمایندگان برای عضویت در برخی کمیسیون ها طرحی در مجلس با قید دو فوریت تدوین شده که به دنبال تغییر کف و سقف اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس است که البته دو فوریت این طرح امروز در مجلس به تصویب نرسید.( متن کامل این مصاحبه را اینجا ببینید)

فهرست اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس در حالی اعلام شده است که هنوز تکلیف عضویت تعداد زیادی از نمایندگان در کمیسیون ها مشخص نشده و  فرصت اعتراض و امکان جا به جایی نمایندگان وجود دارد.

 

 

اخبار مرتبط

فهرست اولیه اعضای 9 کمیسیون‌ تخصصی مجلس دوازدهم/ کمترین اقبال نمایندگان به کدام کمیسیون‌ها است؟

ماجرای دست دادن دو نماینده زن و مرد مجلس دوازدهم! + عکس

تجدید میثاق منتخبان مجلس دوازدهم با آرمان‌های حضرت امام (س)

افتتاحیه مجلس دوازدهم با حضور جمعی از وزرای دولت سیزدهم و شخصیت های سیاسی/ بروجردی رییس و شهریاری نایب رییس سنی مجلس شدند/ هیات رییسه مجلس در جلسه فردا سه شنبه انتخاب خواهد شد + عکس

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی

انتهای پیام

نظر شما