شناسهٔ خبر: 67270374 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شورای هنر سند ملی هنرهای نمایشی و اساسنامه شهر جهانی صنایع فرهنگی را تصویب کرد

تهران- ایرنا- شورای هنر سند ملی هنرهای نمایشی و اساسنامه شهر جهانی صنایع فرهنگی را با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جلسه شورای هنر به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای هنر برگزار و در آن سند ملی هنرهای نمایشی و اساسنامه شهر جهانی صنایع فرهنگی و برنامه تحولی آموزش هنر مصوب شد.

در این جلسه ابتدا اصلاحات و نظرات اعضای شورا در مورد سند ملی هنرهای نمایشی اعمال شد و به تصویب رسید تا برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

در ادامه موضوع شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق در دستور کار قرار گرفت.

اسماعیلی رئیس شورای هنر شهر جهانی صنایع خلاق و فرهنگی را از مهمترین کارهای دولت سیزدهم خواند و آنرا یک جهش جدی و متناسب با اقتضائات فناورانه و جدید در سطح دنیا عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که ایمانی خوشخو به عنوان نماینده ویژه وزیر، با همکاری سایر دستگاه های مرتبط، کار را با جدیت و با رویکرد جهادی، پی گیری نمایند.

ایمانی خوشخو نیز سابقه موضوع شهر جهانی و روند طراحی و تکمیل آن در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی را تشریح کرد و گفت: بعد از ابلاغ ماده واحده شهر جهانی توسط آیت‌الله شهید رئیسی، 4 کارگروه تخصصی موضوعات اساسنامه، سرمایه‌گذاری، مکان‌یابی و روابط داخلی و جهانی آن را طراحی و تدوین کردند تا طبق ابلاغیه رئیس محترم جمهور، به شورای هنر ارائه شود.

در ادامه بعد از بررسی و تبادل نظر اعضای شورا، اساسنامه جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق به تصویب رسید.

موضوع بعدی شورای هنر بررسی برنامه جامع تحولی هنرستان های هنرهای زیبا بود که بعد از بررسی موضوع و هم اندیشی در مورد فرآیندهای آموزش در عرصه هنر در مقاطع مختلف، کلیات این برنامه تحولی مصوب و مقرر شد در قالب ماده واحده تدوین و در جلسه بعدی شورا بررسی و تصویب شود.

در ابتدای این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تصویب سند پویانمایی و سند معماری و آثار و برکاتی که با اجرایی شدن این اسناد در سطح کشور ایجاد خواهدشد، کارها و مصوبات شورای هنر را مهم و موثر عنوان کرد و گفت: بخش عمده ای از مصوبات شورای معین و شورای عالی انقلاب فرهنگی، نتیجه مصوبات و کارهایی بوده که در این شورا انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه های اربعین شهید رئیسی و همرانشان در تهران و مشهد، از علاقمندان و صاحبنظران خواستند تا نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کرده و در برنامه های آن مشارکت کنند.

نظر شما