شناسهٔ خبر: 67270303 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر صمت:

روند خوبی برای تولید خودروهای سبز در کشور شکل گرفته است

علی آبادی گفت:‌ روند خوبی برای استفاده و تولید خودروهای سبز در کشور شکل گرفته که در این زمینه نخستین تاکسی‌های برقی در کرمان و تهران در حال حرکت هستند و این خودروها در کارخانه های بم تولید شده است.

صاحب‌خبر -

عباس علی‌آبادی چهارشنبه ۳۰ خرداد در حاشیه بازدید از صنایع خودروسازی بم گفت: در ادامه نهضت شهید رئیسی برای احیای واحدهای تولیدی و افتتاح بعضی از پروژه‌ها به استان کرمان سفر کردیم. 

وی با تاکید بر اینکه خودروسازان باید به تحولات دنیا که به سرعت در حال شکل‌گیری است، توجه کنند، بیان داشت: در کشور ما در حوزه خودروسازی شتاب خوبی برای کم کردن فاصله‌ها وجود دارد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تولید خودروهای برقی در بم کار بسیار خوبی است، افزود: برقی‌سازی خودرو تحولی جهانی است که نمی‌توان از آن گذشت؛ چون محیط زیست تحمل گازهای گلخانه‌ای را ندارد و به لحاظ اقتصادی، امکان سوزاندن سوخت‌های گرانقیمت نیست، ؛ بنابراین برقی‌ساز؛  یعنی تولید خودروهای سبز و خودروهایی که می‌توانند با انرژی خورشیدی و تجدید‌پذیر حرکت کنند،  نکته مهمی است. 

وی تصریح کرد: کرمان جزو استان‌های پیشگام برقی‌سازی صنعت خودرو در  کشور است. 

علی آبادی همچنین با قدردانی از شرکت های خودروسازی در بم بیان کرد: تهران برای نخستین مرتبه برای استفاده و تامین تاکسی ها از همین شرکت ها استفاده کرده و در این زمینه با فروش اقساطی این خودروها به مردم، همکاری بسیار خوبی شکل گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تولید دومین خودروی برقی که طراحی آن تمام شده با همکاری شرکت ایرانی به زودی محصولات جدیدی هم ارائه شود.

توسعه در خودروسازان کرمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید از بعضی خودروسازی های مستقر در ارگ جدید بم گفت: پیشرفت‌های بسیار خوبی را در این منطقه شاهد هستیم و خودرو سازان به دنبال تقویت واحدهای مهندسی خود هستند تا بتوانند قطعات اصلی خودرو را تولید کنند؛ به عنوان مثال از قطعه سازی گیربکس بازدید شد که توسعه بسیار خوبی را در واحد تولیدی شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: امروزه خودروسازهای ما باید به تحولات دنیا در این صنعت توجه داشته باشند؛ چرا که این تحولات در دنیا به سرعت در حال شکل گیری است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم ؛ بنبابراین باید شاهد کاهش فاصله در این بخش باشیم.

علی آبادی با اشاره به دپوی ۶۰ هزار خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید افزود: این مساله به وزارت صمت و خودرو ساز مربوط می شود که در نشستی این مسأله را حل خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت و همراهان امروز چهارشنبه با ورود به فرودگاه بم از برخی کارخانه های خودروساز در بم بازدید و چند طرح را نیز افتتاح کرد.

نظر شما