شناسهٔ خبر: 67270147 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴؛

کریستیانو رونالدو با ثبت رکوردهای جدید در یورو ۲۰۲۴

کریستیانو رونالدو با حضور در ترکیب پرتغال مقابل جمهوری‌چک، چند رکورد در تاریخ جام ملت‌های اروپا را به‌نام خود ثبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب آخرین مسابقه از اولین بازی مرحله گروهی در گروه ششم، شب گذشته تیم ملی فوتبال پرتغال به مصاف جمهوری‌چک رفت که این مسابقه با برتری دو بر یک پرتغال در لحظات پایانی به اتمام رسید.

نکته جالب‌توجه از بازی شب گذشته اشتیاق بالای کریستیانو رونالدو برای کمک‌رساندن به پرتغال در جهت پیروزی بود و توانست چندین رکورد را جابه‌جا کند.

چند پیروزی تا رکوردشکنیِ بیشترین برد در رده ملی

با پیروزی تیم ملی فوتبال پرتغال در برابر جمهوری‌چک، کریستیانو رونالدو به آمار ۱۲۶ بازی‌ملی رسید و باتوجه به اینکه کماکان شاهد حضور وی در لیست و ترکیب تیم ملی فوتبال پرتغال هستیم این ستاره دنیای‌فوتبال می‌تواند از سرخیو راموس عبور کند و چنانچه به شش پیروزی دیگر همراه پرتغال برسد رکورددار بیشترین پیروزی در تاریخ بازی‌های ملی شود.

کریستیانو رونالدو با ثبت رکوردهای جدید در یورو ۲۰۲۴

بیشترین خلق‌موقعیت در تاریخ یورو

کریستیانو رونالدو شب گذشته در تقابل تیم ملی فوتبال پرتغال مقابل جمهوری‌چک درخشان بازی کرد و توانست پاس‌گل هم بدهد تا با خلق‌موقعیت‌هایی که به‌وجود آورد با عبور از مسوت اوزیل (۴۰) و لوئیس فیگو (۴۲) با ثبت ۴۳ خلق‌موقعیت از این حیث در تاریخ یورو رکورددار شود.

رکورددار حضور در ادوار یورو با شش دوره حضور

کریستیانو رونالدو با حضور در نخستین بازی تیم ملی فوتبال پرتغال مقابل جمهوری‌چک در هفته اول مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا، برای ششمین دوره در این مسابقات حضور پیدا کرد تا رکورددار بیشترین حضور در ادوار تاریخ یورو لقب بگیرد.

سومین بازیکن مسن تاریخ یورو

کریستیانو رونالدو با عبور از لوتار متئوس ستاره سال‌های دور تیم ملی فوتبال آلمان با ۳۹ سال و ۱۳۴ روز به سومین بازیکن مسن تاریخ جام ملت‌های اروپا تبدیل شد.

کریستیانو رونالدو با ثبت رکوردهای جدید در یورو ۲۰۲۴

همچنین کریستیانو رونالدو با ۴۸ حضور در بین بازیکنان اروپایی، رکورددار بیشترین حضور در تورنمنت‌های مهم (جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا) است. از سال ۱۹۷۲، وی دوبرابر هر بازیکن دیگری در این مسابقات در گل‌ها مشارکت داشته؛ در مجموع ۲۰ گل (۱۴ گل و ۶ پاس‌گل) و ۱۰ گل بیشتر از میشل پلاتینی که در رتبه دوم (۹ گل، یک پاس‌گل) است.

نظر شما