شناسهٔ خبر: 67270114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

یکی از بازداشت‌شدگان پرونده فساد فوتبال با قرار وثیقه آزاد شد

19 دی آنلاین: رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: سه نفر از افراد در پرونده فساد فوتبال بازداشت بودند که یکی از آنان با وثیقه و قرار قانونی آزاد شده و ۲ نفر در زندان هستند.

صاحب‌خبر -
 حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شاکی اول پرونده فساد در فوتبال شرکت مس در استان است و این مساله مربوط به سه سال قبل بوده، افزود: مسئولان مس رفسنجان این موضوع را اعلام کردند و پرونده به اطلاعات استان ارسال و در دادسرای عمومی و انقلاب رفسجان ثبت شده است.
وی ادامه داد: تاکنون هفت نفر در رابطه با این پرونده به دادگاه احضار، تفهیم اتهام و پرونده تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: پرداخت رشوه و تحصیل مال از طریق نامشروع مطرح است و سه نفر مربوط به فدراسیون فوتبال کشور، یکی از مسئولان سابق سازمان لیگ و یکی از مسئولان کمیته داوران و نیز نقل و انتقالات سازمان فوتبال نیز در بین این افراد بوده‌اند.
وی تصریح کرد: ۲ نفر از مسئولان و سردبیران ورزشی و ۲ نفر هم از مسئولان سابق مس رفسنجان در بین این افراد هستند.
حمیدی افزود: اقدامات قانونی در راستای رسیدگی به این پرونده در دست انجام قرار دارد و تمامی این افراد ممنوع الخروج شده‌اند؛ کارهای کارشناسی پرونده در حوزه قضایی رفسنجان نیز در دست انجام است.
وی تصریح کرد: اگر در تحقیقات به اشخاص دیگری برسیم آنان نیز احضار و تحقیقات جامع و کامل در این زمینه انجام می شود.
رییس کل دادگستری کرمان گفت: حکم قطعی و لازم الاجرا صادر می شود و محکومان و میزان محکومیت ها از طریق روابط عمومی دادگستری استان به اطلاع مردم خواهد رسید.
گفتنی است، افشای ماجرای فساد در باشگاه مس رفسنجان به اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بر می‌گردد که رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل یک پرونده با موضوع اتهام فساد مالی در یکی از باشگاه‌های فوتبال در استان کرمان خبر داد و ضمن اعلام تحت تعقیب قرار گرفتن چندمسئول قبلی باشگاه بیان کرد که پنج چهره در این زمینه احضار شده اند.
در این زمینه همچنین روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) اعلام شد که پنج نفر از افراد در کمیته داوران و اعضای فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و یک روزنامه‌نگار ورزشی برای ادای توضیحات به دستگاه قضایی کرمان احضار و دعوت شدند.

نظر شما