شناسهٔ خبر: 67262050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آزادی یکی از متهمان پرونده فساد در فوتبال با قرار قانونی

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ۷ نفر در پرونده فساد باشگاه مس رفسنجان احضار شدند، گفت: همه این افراد ممنوع الخروج بوده و سه نفر در زندان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات پرونده فساد مالی در باشگاه مس رفسنجان، اظهار داشت: شاکی اولیه این پرونده باشگاه مس رفسنجان بوده و موضوع مربوط به دو سه سال قبل است.

وی با بیان اینکه ابتدای کار خود مسئولان باشگاه مس رفسنجان اعلام کردند که اتفاقاتی در این باشگاه افتاده که باید بررسی شود، گفت: بلافاصله گزارش اولیه تهیه و پرونده به اطلاع سپاه استان کرمان ارجاع شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قبل از رسانه‌ای و مطرح شدن این موضوع، مستندسازی این پرونده انجام و مستندات آن جمع‌آوری شده است، ادامه داد: در نهایت این پرونده در دادسرای عمومی شهرستان رفسنجان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هفت نفر در این پرونده احضار و تفهیم اتهام شدند و پرونده برای آنها تشکیل شده است، افزود: اتهامات این افراد پرداخت رشوه و تحصیل مال از طریق نامشروع است.

حمیدی با بیان اینکه این هفت نفر به مراجع قضایی احضار شده و همگی حضور پیدا کردند، تفهیم اتهام شدند، دفاعیات آنها اخذ شده است، گفت: پرونده در حال تکمیل تحقیقات و کارهای کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه از این هفت نفر، سه نفر مربوط به فدراسیون فوتبال کشور است، ادامه داد: یک نفر از مسئولان سابق سازمان لیگ، یک نفر از مسئولان سابق کمیته داوران فدراسیون، یک نفر از مسئولان سابق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال، دو نفر از مسئولان و سردبیران ورزشی کشور و دو نفر از مسئولان سابق باشگاه مس رفسنجان احضار شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تاکنون سه نفر بازداشت و یکی از این سه نفر روز گذشته با قرار قانونی آزاد شده و دو نفر در زندان هستند، افزود: تمام این هفت نفر ممنوع‌الخروج شدند.

وی با اشاره به اینکه تمام کارهای کارشناسی این پرونده در حوزه قضایی رفسنجان در حال انجام است، گفت: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده اگر به اشخاص دیگری برسیم که در این فساد نقش داشتند آنها هم احضار خواهند شد.

حمیدی افزود: پرونده باید مراحل قانونی خود را طی کند و زمانی که حکم قطعی صادر شود میزان محکومیت متهمین حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/511/

نظر شما