شناسهٔ خبر: 67270045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس جمهور آینده، زیرساخت های شهید رئیسی را ادامه دهد

امام جمعه ایلام با بیان اینکه حضور در پای صندوق آرا برای شرایط کنونی کشور تعیین کننده است ،گفت: باید همه تلاش کنند کسی وارد عرصه شود که زیرساخت های شهید رئیسی را ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در مراسم روز ملی بسیج اساتید، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه‌ی امامت، اظهار داشت: خداوند متعال در سوره ی توبه مقامی برای مجاهدین فی سبیل الله قائل است که بالاترین درجه است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه رسالتی که شهید چمران و شهید جمهور به عهده داشتند ما نیز به سهم خود بر دوش خواهیم داشت، گفت: حضور در پای صندوق آرا برای شرایط کنونی کشور تعیین کننده است و باید همه تلاش کنند کسی وارد عرصه شود که زیرساخت های شهید رئیسی را ادامه دهد.

وی با اشاره به اعلام بانک جهانی مبنی بر اینکه در سه سال اخیر، جمهوری اسلامی ایران بیشترین زیرساخت ها را در دنیا ایجاد کرده است، گفت: امروز باید تلاش شود شخصیتی که الگوی او شهید رئیسی باشد انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه بعضی از نظر بیان، اشراف اطلاعاتی و استدلال ممکن است قوی باشند، گفت: اما از لحاظ مدیریتی،تجربه و عمل کردن ضعیف هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: ما کسی را می خواهیم که در شرایط فعلی بتواند، بانک های خصوصی و اتاق بازرگانی را کنترل کند‌.

وی افزود: فرد انتخابی برای ریاست جمهوری باید انسانی باشد که بر اثر ایمان به خدا قدرت غرب آمریکا را نادیده بگیرد، و اگر برعکس باشد، قدرت غرب برای او جایگزین قدرت خدا شده و نمی تواند آمریکا را در تصمیم سازی نادیده بگیرد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم اساتید در این برهه ی حساس، به عنوان پیشرانان جامعه شاخص های نامزدها را در اختیار مردم قرار دهند تا بتوانند. آگاهانه انتخاب کنند.

جبهه ی مقاومت نتیجه ی نهال کاشته شده ی شهید چمران است

امام جمعه ایلام با بیان اینکه انسان هایی که در محیط قرار می گیرند چند دسته هستند، گفت: بعضی در محیط موجود حذف می شوند و جایگاهی ندارند، گروه دوم یک پله بالاتر بوده و تلاش برای نگه داشتن آرمان های خود دارند.

وی افزود: گروه سوم به دنبال تغییر وضع موجود هستند و شرایط را به نفع آرمان های خود تغییر می دهند که افراد مجاهد در این دسته قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه با بیان اینکه شهید چمران در دسته ی سوم قرار دارند، گفت: این شخصیت که در ناسا به کار گرفته شد، به همه ی زیبایی های دنیا پشت پا زد و در مصر آموزش نظامی دید و با امام موسی صدر تعلیم جوانان جنوب لبنان را به عهده می گیرد.

وی ادامه داد: جبهه ی مقاومت نتیجه ی نهال کاشته شده توسط این شهید گرانقدر است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه شهید چمران جان خود را با خدا معامله کرد، تصریح کرد: این شهید به دنبال ادای تکلیف بود‌ و به دستور امام (ره) برای آزادی پاوه تکبیر گفت.

وی با اشاره به شخصیت شهید چمران که هیچ وقت حاضر به دفاع از خود در برابر تخریب و موضع گیری بنی صدر در سال 1360 نشد، افزود: شهید جمهور نیز در مناظرات متهم به بی‌سوادی شد، با وجود اینکه مجتهد بود و دکترای دانشگاه داشت، حاضر به دفاع از خود نشد.

به گزارش تسنیم، مراسم روز ملی بسیج اساتید با حضور حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه ایلام، اساتید بسیجی و دیگر مسئولان در سالن اجتماعات آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد.

انتهای پیام/180/

نظر شما