شناسهٔ خبر: 67269944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انجام ماهیانه ۸۲۳ مورد MRI در بیمارستان قائم اسدآباد

شهره اکبری

رئیس اداره امور مراکز تشخیصی و درمانی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از انجام ماهیانه میانگین ۸۲۳ مورد mri در بیمارستان قائم (عج ) این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مرتضی جعفری چهارشنبه ۳۰ خرداد در جمع خبرنگاران کل خدمات ارائه شده توسط واحد mri بیمارستان قائم (عج) این شهرستان را در ۳۲ ماه گذشته ۲۶ هزار و ۳۵۷ مورد برشمرد و افزود:توسط واحد mri  بیمارستان شهرستان ماهیانه به طور میانگین ۸۲۳ مورد mri انجام شده که در این رابطه اولویت اصلی با بیماران بومی شهرستان بوده است‌.

وی با اشاره به اینکه در روزهای فعال میانگین واحد mri بیمارستان قائم دارای ۳۳ نفر پذیرش است، خاطرنشان کرد: به دلیل کیفیت بالای mri  بیمارستان شهرستان، معمولاً از سایر شهرستانهای حتی همدان بیماران به این شهرستان مراجعه دارند.

جعفری در ادامه  گفت: در ۳۲ ماه گذشته از دولت سیزدهم از شهریور ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تک بیمارستان شهرستان اسدآباد جمعا دارای یک میلیون و ۷۳ هزار و ۶۶۳ نفر مراجعه کننده در زمینه خدمات مختلف چون ویزیت، آزمایشگاه، تزریقات، سرم تراپی، بخیه ... بوده است.

وی با بیان اینکه دو میلیون و ۹۳۳ هزار و ۷۳۸ خدمت به این تعداد از بیماران مراجعه کننده ارائه شده است، افزود: طی مدت فوق ۵۴ هزار ۱۷۹ بیمار در بیمارستان قائم (عج) شهرستان بستری شده‌اند.

جعفری ادامه داد: خدمات سی تی اسکن ۳۱ هزار و ۵۲۰  مورد، اعمال جراحی ۱۰ هزار و ۷۶۹ مورد از دیگر خدماتی است که توسط بیمارستان قائم (عج ) این شهرستان طی ۳۲ ماه گذشته در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات  به جز نوروسرجری و مسمومیت در شهرستان در حال ارائه به مراجعه کنندگان است، تصریح کرد:خدمات روانپزشکی نیز به دلیل کمبود فضا فعلا در بیمارستان قائم امکان‌پذیر نیست اما در نقشه طراحی شده بیمارستان در حال احداث امیرالمومنین (ع) ۱۴ تخت بیمارستانی برای بحث روانپزشکی دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: پزشک نوروسرجری( جراح مغز و اعصاب ) در سراسر کشور توزیع کمی دارد و جذب آن کمی سخت است اما هر ساله با جدیت پیگیر جذب پزشک مغز و اعصاب برای شهرستان هستیم.

جعفری همچنین با بیان اینکه در بحث پزشک فلوشیپ مسمومیت که بتواند شهرستان را در این رابطه پوشش دهد نداریم و به ناچار در صورت هر گونه مشکل، بیماران دچار مسمومیت جدی به مرکز  استان اعزام می‌شوند، یادآور شد: برای این موضوع نیز برای بستری بیماران دچار مسمومیت نیاز به پزشک قانونی بوده که با جدیت پیگیر جذب پزشک فلوشیپ مسمومیت هستیم ضمن اینکه پزشک مرتبط با پزشک قانونی نیز در سطح استان همدان انگشت شمار است.

جعفری از استاندارد سازی و اصلاح بخش ICU بیمارستان قائم (عج) این شهرستان و افتتاح آن در آینده نزدیک خبر داد و یاد آور شد: بخش CCU  با هفت تخت  و پست CCU بیمارستان قائم با هفت تخت جدید در حال راه اندازی است.

 انتهای پیام

نظر شما