شناسهٔ خبر: 67269747 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فینال جام حذفی؛

مورایس: امیدوارم جو ورزشگاه آزادی فرهنگ ایران را نشان دهد

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: هر دو تیم سپاهان و مس برای کسب پیروزی گام به زمین خواهند گذاشت و امیدوارم نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار با مس رفسنجان اظهار داشت: امیدوارم در این بازی ساماندهی موردنیاز برای حضور تماشاگران فراهم شود و حتی جوی که داخل ورزشگاه برقرار خواهد بود نشان‌دهنده فرهنگ ایران باشد.

او ادامه داد: مسلماً در این بازی هر دو تیم با کیفیت بالا رو در روی هم قرار می‌گیرند و امیدوارم هر دو تیم نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشند.

او در رابطه با پیشنهاد فدراسیون فوتبال کره جنوبی گفت: همیشه شایعات وجود داشته است و مردم می توانند در مورد هرچیزی صحبت کنند. از پیشنهاد کره جنوبی خبر ندارم اما در فوتبال ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. 

مورایس در پاسخ به این سوال که آیا آینده کاری او در سپاهان به نتیجه دیدار فردا بستگی دارد یا خیر، گفت: خیر چنین چیزی صحت ندارد. آینده من در سپاهان هیچ وابستگی به بازی فردا ندارد. آینده کاری من به عملکردم بستگی دارد اما اگر مردم آن را به نتیجه دیدار فردا ربط می دهند به آنها احترام می گذارم. 

او در رابطه با تقابل با محرم نویدکیا گفت: برای او احترام زیادی قائل هستم و آرزوی موفقیت دارم. 

مربی پرتغالی سپاهان درباره عملکرد تیم ملی کشورش برابر جمهوری چک در مسابقات یورو ۲۰۲۴ گفت: مهم پیروزی در این مسابقات است. پرتغال هیچ حریف ساده‌ای در این تورنمنت ندارد و مهم این بود که کیفیت پیروزی را حتی در دقیقه آخر داشت.

مورایس در رابطه با عملکرد سپاهان در این فصل از رقابت های لیگ برتر گفت: بابت اتفاقاتی که در طول فصل رخ داد خوشحال نیستم.  اما امیدوارم همه آینده خوبی داشته باشند.

او با اشاره به بازی در ورزشگاه آزادی و تأثیر کیفیت چمن این مسابقه بر بازی خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم نه سپاهان، بلکه فوتبال ایران نیاز به چمن و استادیوم باکیفیت نیاز دارد تا لیگ ایران ارزش‌دار شود، چمن خوب اجازه می‌دهد ظرفیتی که دارید را ارائه دهید.

مورایس درباره استفاده از VAR در این بازی گفت: خوشحالم VAR هست و از اشتباهات انسانی جلوگیری می‌کند. من به دنبال دنیای با عدالت برای خودم و همه هستم و خوشحالم که اینطور پیش می‌رود.

سرمربی سپاهان در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از سه هافبک نسبتاً دفاعی در دیدار مقایل گل‌گهر و مقایسه با مسابقات لیگ برتر خاطر نشان کرد: اگر اینطور می‌گویید، شاید قرار بوده کمی دفاعی‌تر بازی کنیم. یک نفر نگران هافبک‌های تهاجمی‌ فرداست و شما نگران جایگزین یک بازیکن در بازی فردا هستید و من به کل تیم دربازی فردا مقابل مس رفسنجان فکر می‌کنم زیرا بالانس در بازی فردا برایمان مهم است؛ هرچه بیشتر توپ داشته باشید، کمتر دفاع می‌کنید، برای اتفاقات فردا راه حل‌هایی داریم.

مورایس در خصوص محرومیت برخی بازیکنان در بازی فردا گفت: اگر دابو فردا بازی نکند، بازیکن جایگزین داریم، اسدی را هافبک نمی‌بینم و برای من بازیکن تهاجمی است؛ بازیکن داریم که در این پست بازی کنند، اسدی تنها یک هفته است کخ از مصدومیت ۳ هفته‌ای برگشته است. در کنار آنها، حسین‌نژاد را داریم که او را باور دارم؛ حسین‌نژاد و حبیبی هافبک جوان خیلی خوب هستند و هر دو می‌توانند بازی کنند.

نظر شما