شناسهٔ خبر: 67269583 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام صهیونیست:

توقف جنگ غزه باعث ترمیم سریع حماس می‌شود

رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی نسبت به تبعات پایان فوری جنگ در غزه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، ۳ هدف اصلی نابودی حماس، آزادی اسرا و نابودی غزه به منظور جلوگیری از تهدیدات آتی این باریکه برای صهیونیست‌ها را برای خود تعیین کرده بود. با این حال، بیش از ۸ ماه جنگ، در نهایت هیچ عایدی برای تل آویو به همراه نداشت.  

به گزارش الجزیره، مِربن شابات، رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی با اشاره به درخواست‌ها برای توقف جنگ غزه، درباره پیامد‌های این تصمیم بر امنیت تل آویو هشدار داد.  

وی در این باره گفت: اتمام زودهنگام جنگ می‌تواند به حماس این فرصت را بدهد که به سرعت خود را ترمیم کرده و به دشمنان منطقه‌ای ما پیام ضعف اسرائیل را مخابره کند.  

مِربن شابات در ادامه خاطر نشان کرد: ما با پایان بخشیدن جنگ در حال حاضر به تقویت حماس کمک می‌کنیم. این برای کشور‌های منطقه این پیام را به همراه دارد که اسرائیل در رسیدن به اهدافش در جنگ شکست خورده است. این امر در نهایت به معنای پیروزی حماس خواهد بود.  

وی با اشاره به توحش قابل تحسین نظامیان صهیونیست در به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان مظلوم فلسطینی، افزود: گرچه ما به حماس ضربات مهلکی را در طول جنگ وارد کرده‌ایم، اما این ضربات کشنده و غیرقابل بهبودی نیست.  

این مقام ارشد صهیونیست در ادامه به قدرت حماس اذعان و تصریح کرد: اکنون حماس همچنان قدرت اصلی در غزه به شمار می‌رود. این جنبش اکنون دارای مراکز فرماندهی، توانایی برای سازمان‌دهی هزاران رزمنده و نیز تونل‌هایی که شاید به صد‌ها کیلومتر می‌رسد، است. حماس همچنان تسلیحات در اختیار داشته و قابلیت پرتاب موشک به سمت ما را دارد.  

وی در پایان افزود: اکنون هر منطقه‌ای در غزه که نظامیان ما حضور ندارند، تحت کنترل حماس است.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما