شناسهٔ خبر: 67269400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

منابع عبری:حزب‌الله نشان داد در همه جای اسرائیل حضور دارد

  - - به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) تحلیل محافل، کارشناسان و رسانه‌های صهیونیستی از عملیات مهم حزب‌الله در تصویربرداری از مواضع حساس رژیم اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد. - -   - - رسانه‌های عبری این اتفاق را عملیاتی خطرناک از سوی حزب الله دانستند و تاکید کردند: یک پهپاد حزب الله موفق شد وارد اسرائیل (فلسطین اشغالی) شود و اطلاعات مهمی را درباره مکان‌های حساس در شمال جمع آوری کرد و از مجموعه‌ای از مواضع مهم مانند بندر حیفا، فرودگاه، پایگاه‌های نظامی، ...

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) تحلیل محافل، کارشناسان و رسانه‌های صهیونیستی از عملیات مهم حزب‌الله در تصویربرداری از مواضع حساس رژیم اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

 

رسانه‌های عبری این اتفاق را عملیاتی خطرناک از سوی حزب الله دانستند و تاکید کردند: یک پهپاد حزب الله موفق شد وارد اسرائیل (فلسطین اشغالی) شود و اطلاعات مهمی را درباره مکان‌های حساس در شمال جمع آوری کرد و از مجموعه‌ای از مواضع مهم مانند بندر حیفا، فرودگاه، پایگاه‌های نظامی، مرکز رافائل، کارخانه اسلحه سازی، محله‌های مسکونی، مجتمع‌های تجاری و ... تصویربرداری کرده و بعد از آن به سلامت به لبنان برگشت.

 

این رسانه‌ها تصریح کردند: حزب الله در پاسخ به تهدیدات اسرائیل درباره گسترش جنگ در شمال، از طریق انتشار ویدیویی از مواضع حساس اسرائیل، پیامی مخابره کرد، مبنی بر اینکه اگر تل آویو به دنبال آغاز حمله علیه لبنان باشد، حزب الله بانک اهداف زیادی در داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) دارد.

 

«شالوم بن حنان» مسئول سابق شاباک در این زمینه اعلام کرد: (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله هر اندازه که جنگ طولانی‌تر شود، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا همچنان می‌تواند به دستاوردهای اضافه‌تری برسد.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی هم گزارش داد: نصرالله به میل خود آتش را متوقف می‌کند و هر زمان که بخواهد آن را از سر می‌گیرد و مستنداتی که از حیفا منتشر شد این امر را ثابت می‌کنند.

 

این شبکه صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیلی اعلام کرد: نصرالله به دنبال جنگ نیست اما از آن هم نمی‌ترسد. تعداد راکت‌های شلیک شده به شهرک‌های شمالی توسط حزب الله از تعداد راکت‌هایی که از غزه به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک شده بیشتر است و و تعداد آنها به 5000 فروند رسیده است. همچنین حدود 1000 خانه، جاده، زیرساخت‌های حیاتی، ساختمان‌های عمومی، تاسیسات و ... تاکنون مورد هدف حملات حزب الله در 8 ماه گذشته قرار گرفته‌اند.

 

 

«گیورا ایلاند» رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه 12 این رژیم گفت: اسرائیل اصرار دارد که حزب‌الله را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند، اما واقعیت آن است که حزب‌الله یک گروه یا یک سازمان نیست؛ بلکه یک ارتش پیشرفته است که مانند آن وجود ندارد.

 

وی افزود: حزب الله 70 تا 80 هزار نیرو دارد که آموزش دیده و کاملاً آماده و مجهز هستند. حزب‌الله در 10 سال گذشته توانسته 2 غافلگیری بزرگ برای اسرائیل به وجود بیاورد که مورد اول مربوط به سلاح‌های دقیق و مورد دوم پهپادهای حزب الله است که مقابله با آنها بسیار دشوار شده، از جمله پهپادهایی که قدرت تصویربرداری یا حمله به اهداف حیاتی را دارند.

 

شبکه 14 رژیم صهیونیستی هم با تمسخر اظهارات مقامات ارتش صهیونیستی درباره قدرت این ارتش در رصد و شناسایی اهداف متخاصم و همچنین دروغ‌های سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد: هشدارهای دروغین! همانطور که به نظر می‌رسد حیفا و مناطق حساس استراتژیک دیگر در شمال توسط حزب الله به تصویر کشیده شده است.

 

رسانه‌های عبری همچنین تاکید کردند: نیروی هوایی اسرائیل باید پاسخ این سوال را بدهد که حزب الله چگونه توانسته است بر فراز حیفا که گران‌ترین تاسیسات ارتش اسرائیل در آنجا واقع شده است، پرواز کند. حزب الله در حالی که ما را به مدت دو روز در وضعیت نیم خیز قرار داده بود، از همه مکان‌های استراتژیک ما در کل منطقه حیفا تصویربرداری می‌کرد.

 

این شبکه صهیونیستی تصریح کرد: ویدیوی حزب الله از تصاویر مناطق حساس حیفا، پیامی صریح به اسرائیل می‌دهد، مبنی بر اینکه حزب الله در داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) در هوا، زمین و دریا حضور دارد و در حال برنامه‌ریزی برای آینده بوده و توانایی انجام حملات شدید را دارد. این عملیات یک شکست امنیتی بزرگ برای اسرائیل است و وضعیت در شمال بسیار بدتر از چیزی است که ما تصور می‌کنیم.

 

از طرف دیگر رسانه‌های صهیونیستی این عملیات حزب الله را مرتبط با سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به بیروت دانسته و اعلام کردند: هوکشتاین با بدبینی و دست خالی از لبنان برگشت؛ زیرا حزب الله متعهد به پیوند دادن جبهه جنوب لبنان با نوار غزه است، به این معنا که آرامش در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) وابسته به توقف جنگ در نوار غزه می‌باشد.

 

«یارون آبراهام» تحلیلگر امور سیاسی در شبکه 12 رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد: هوکشتاین اکنون با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل صحبت و پیام‌هایی که در لبنان دریافت کرده بود را به اطلاع او می‌رساند. آمریکایی‌ها همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا مانع گسترش درگیری‌ها در شمال شوند.

 

حزب‌الله لبنان بعد از ظهر دیروز سه‌شنبه تصاویری از همه مناطق حساس و مخازن شیمیایی، نفت و بندر حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی منتشر کرد که جزء بانک اهداف مقاومت لبنان در این شمال فلسطین اشغالی محسوب می‌شود.

 

در کلیپ ویدیویی که حزب الله به این منظور منتشر کرده، روشن شد که پهپاد «هدهد» مقاومت لبنان بدون اینکه پدافند ارتش صهیونیستی بتواند آن را هدف قرار دهد در آسمان بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی گشت زنی و ماموریت خود را در تصویربرداری از مواضع مورد نظر به شکل دقیق انجام داده است.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما