شناسهٔ خبر: 67269354 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آخرین خبرها

سینماگرانی که فیلم مستند تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را می ‌سازند

بهروز شعیبی، محمود رضوی، بهروز افخمی، حجت الله ایوبی، سامان مختاری اسامی سینماگرانی است که نامشان به فیلم یکی از ۶ نامزد انتخاباتی این دوره گره خورده است.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین: از بین ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، تاکنون فقط کارگردان مستند انتخاباتی دو نامزد مشخص شده و گمانه‌زنی‌ درباره نقش‌آفرینی سینماهایی‌ها در این انتخابات ادامه دارد.
اگرچه در بسیاری از دوره‌های قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری، اسامی سازندگان مستند تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری اعلام می‌شدند اما در دوره چهاردهم، بسیاری از اسامی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.تاکنون مستندهای تبلیغاتی سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از تلویزیون پخش شده است. مستند تبلیغاتی محمدباقر قالیباف و علیرضا زاکانی نیز امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد روی آنتن می‌رود؛ ولی از این بین، فقط کارگردان دو اثر مشخص است!
در این دوره اگرچه حضور پررنگ اهالی و مدیران حوزه سینما در کنار نامزدها به چشم می‌آید اما مانند دوره قبل، گویا سینماگران خیلی تمایلی ندارند که رسما اعلام کنند در حال ساخت مستند تبلیغاتی نامزدها هستند.

سینماگرانی که فیلم مستند تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را می ‌سازند


بهروز افخمی و یک مدیر سینمایی پیشین
در میان مستندهای تبلیغاتی، تصاویر بهروز افخمی و حجت‌الله ایوبی به عنوان مصاحبه‌کننده در مستندهای تبلیغاتی جلیلی و پورمحمدی دیده شد. البته سیدمحمد بهشتی هم به عنوان چهره‌ای سرشناس در تیم فرهنگی مسعود پزشکیان حضور دارد.
هرچند افخمی خود سابقه کارگردانی برای مستندهای تبلیغاتی را دارد اما به نظر می رسد«سامان مختاری» از مدیران فیلمبرداری سینمای مستند، فیلم تبلیغاتی وحید جلیلی را ساخته است اما کارگردان مستند پورمحمدی همچنان ناشناخته است. حجت‌الله ایوبی رئیس اسبق سازمان سینمایی کشور، رییس ستاد انتخابات مصطفی پورمحمدی است و در بسیاری از برنامه‌ها در کنار او دیده می‌شود. ایوبی یکی از همراهان میزگرد فرهنگی پورمحمدی در تلویزیون بود.

سینماگرانی که فیلم مستند تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را می ‌سازند


محمود رضوی یار همیشگی قالیباف
همچنین شنیده می‌شد که مستند تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را مانند سال ۱۳۹۶، «سیدمحمود رضوی» کارگردانی کرده است. این مستند «من رزمنده‌ام» نام دارد. سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما نیز از کلیدی‌ترین اعضای ستاد محمدباقر قالیباف است که هم در زمان ثبت‌نام و هم در مناظره اول، این نامزد انتخابات را همراهی می‌کرد و مستند انتخاباتی قالیباف را نیز کارگردانی کرده است. از بهروز شعیبی هم برای ساخت فیلم دیگر ستاد محمد باقر قالیباف نام برده می شود.

محمد بهشتی و همراهی با پزشکیان

علاوه بر این، شنیده شده است که یکی از کارگردانان سینمای ایران با سابقه ساخت مستند انتخاباتی، جزو افراد تاثیرگذار در ساخت مستند مسعود پزشکیان است. سید محمد بهشتی که مدیراسبق بنیاد سینمایی فارابی نیز بوده، اعلام شده است که به عنوان همراه مسعود پزشکیان در میزگرد فرهنگی این نامزد ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.

سینماگرانی که فیلم مستند تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را می ‌سازند

مشاور احمدی نژاد فیلمساز قاضی زاده
مهدی کلهر یکی از اولین معاونان سینمایی وزارت ارشاد و از مشاوران سینمایی در دوران دولت احمدی نژاد، که در نماز جماعت پیش از مناظره اول تصویر او منتشر شد، به عنوان یکی از اعضای ستاد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با او به مناظره اول رفته بود.

همچنین شنیده‌ها از ساخت فیلم مستند تبلیغاتی علیرضا زاکانی توسط کاظم دانشی کارگردان فیلم علفزار حکایت می‌کند.
سینمایی‌ها، به عنوان افراد راهبردی نامزدهای ریاست جمهوری به غیر از مستندهای تبلیغاتی، ۴ نامزد از ۶ نامزد ریاست‌جمهوری، همراهی جدی با یکی از اصحاب سینما داشته‌اند.

نظر شما