شناسهٔ خبر: 67269343 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

خروج شرکت ملی حفاری ایران از فهرست واگذاری‌ها

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از خارج شدن نام شرکت ملی حفاری ایران از فهرست شرکت های درحال واگذاری به بخش خصوصی بعد از گذشت دو دهه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام این خبر که شرکت ملی حفاری ایران از فهرست سازمان خصوصی سازی خارج شد، افزود: حفظ جایگاه این شرکت به ‌عنوان یک شرکت بالادستی، موجب تقویت صنعت نفت کشور خواهد شد.

معاون وزیر نفت ضمن تبریک به مجموعه کارکنان صنعت نفت به ویژه همکاران سختکوش شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: به منظور خروج این شرکت از فهرست واگذاری به بخش خصوصی در طی 3 سال دولت سیزدهم تلاش های بی وقفه و مضاعفی با این نگاه حاکمیتی که شرکت ملی حفاری ایران، جایگاه ویژه ای در زنجیره تولید دارد، صورت گرفت که نتیجه آن خروج این شرکت از طرح واگذاری به بخش خصوصی بود.

وی افزود: در این راستا لازم می دانم که از جواد اوجی؛ وزیر محترم نفت، هیات محترم دولت، به خصوص جناب آقای دکتر مخبر؛ سرپرست محترم نهاد ریاست جمهوری که با فعالیت و پیگیری های مجدانه و با نگاه حمایت از افزایش تولید برای تحقق این مهم تلاش کردند، قدردانی ویژه داشته باشم.

به گفته وی، تأسیس شرکت ملی حفاری ایران در سال 1358، به فرمان امام خمینی (ره) و نقش آفرینی بی بدیل این شرکت در فرآیند تولید نفت و گاز یکی از دستاوردهای ارزشمند کشور بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است که با تلاش و پایمردی کارکنان شریف این شرکت به ‌ثمر نشسته است.

معاون وزیر نفت با اشاره به نقش محوری و ارزنده شرکت ملی حفاری ایران در بیش از چهل سال گذشته در حفر چاه های اکتشافی، توسعه ای، تعمیری و تکمیلی در خشکی و دریا در راستای نگهداشت و افزایش تولید، تحقق برنامه های صنعت نفت، تلاش در مسیر بومی‌سازی این صنعت راهبردی و پرورش نیروی انسانی متخصص و تاثیرگذاری آن در تثبیت نرخ حفاری در کشور، گفت: با خارج شدن این شرکت از طرح واگذاری، فرصت مغتنمی پیش رو است تا نسبت به روز آمدی و چابک سازی این شرکت و استفاده از ظرفیت های مستعد بالقوه و بالفعل آن اقدام شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با قدردانی از پیگیری ها و تلاش های مستمر مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران در این راستا و ارج نهادن به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم این شرکت، بر ارتقای جایگاه شرکت ملی حفاری در مسیر تحول و توسعه روز افزون تاکید کرد.

نظر شما